Hogyan jelezzük a haladást az egész csapat számára?

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. július 16.
Megosztás

Az előző cikkemben a quick winek, vagyis gyors győzelmek jelentőségét fejtettem ki.

Kicsit továbbvinném a gondolatot, ugyanis ezek a győzelmek töredékét érik akkor, hogyha nem veszi észre őket senki. Nem elég nekünk tudnunk róla, átláthatóvá kell varázsolni ezeket. És ha ez csapatszinten történik, akkor nem fog felvágásnak vagy éppen mellébeszélésnek érződni az egész.

Tehát hogyan éreztetjük a csapattal is a haladást? Mi az a módszer, amivel átláthatóvá tesszük a működésünket csapaton belül?

A válasz: author

Fontos tudni, hogy a kis feladatoknak nagy jelentőségük van. Ezeket ütemezzük be jelenleg, egy hetes Sprintek idejére. Kis lépésekben haladva a fejlesztőt motiválja, ha határidőre el tud végezni egy feladatot.
Minden Sprint elején, hétfőn, tartunk egy „Planninget”, ahol a fejlesztővel átbeszéljük, hogy mi lesz a feladata arra az időre. Maximum 3-4 feladat van egy hétre, és soha nem dolgozik egy fejlesztő párhuzamosan több feladaton. Próbáljuk tartani a három és fél napos heteket.
Mivel a hétfő jórészt a ceremóniákkal telik, így az csak félig szállít „ügyvezetői szempontból” értéket. Másrészt pénteken már tesztelni kell a feladatot, hogy az utána lévő hétfői „Demón” be tudják mutatni (vagyis „demonstrálni”) a kész feladatot a többieknek.
E heti rendszeresség révén a Product Owner egy hétközben beeső igény esetén figyelni tud, hogy a jövő heti Sprintbe beletegye azt, és betervezze az egyik fejlesztő feladatai közé. Így van idő átgondolni a feladatot, megérteni a bejövő igény miértjét és a leghatékonyabban megoldani azt.

A Demo menete:

Nem kell más hozzá, mint egy laptop, egy tévé és egy tárgyaló, ahol elfér a csapat.

  • A tévére kivetítjük a JIRA-ban vezetett heti sprint folyamatát. A DEMO oszlopban lévő ticketeket nézzük minden egyes embernél, és aki elkészült valamivel, a tévén demózza azt.
  • Előfordul, hogy valaki nem tud demózni, de elmondja pár mondatban a haladását, így legtöbbször a többiek hozzá tudnak szólni, hogy szerintük jó irányban halad-e egy fejlesztő. Ezáltal a csapat számára minden lépés elérhető lesz.
  • A Demón belekérdezünk akár a végrehajtás és a „késztermék” miértjébe, challengeljük a megvalósítást, legyen az tervbeli, designbeli vagy fejlesztésbeli.
  • Ha ezek elhúzódnának, azt mondjuk, hogy kivisszük inkább a beszélgetést a Demóról és egy sync meeting keretében döntünk a felvetésről.
Megosztás

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. július 16.

Miért éri meg a ,,quick winek” mentén haladni?

Észrevettük az Onbox 2017 októberi indulása után, hogy a specifikációinkban sok volt az alaptalan funkció, amikről igazából nem is tudtuk, hogy a felhasználó mit gondol, mennyire van rá szüksége. Ezért kezdtünk el Sprintekben gondolkodni. A Sprinteket User Story-k építik fel. Ezek olyan részfejlesztések, amelyek határideje napokban mérhető. Ezek teszik ki az 1-2 hetes Sprinteket. Tehát egy fejlesztési ciklus elején tudjuk, hogy mit szeretnénk elérni, mi a célunk.

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. július 8.

A sales esete a konkrét igényekkel

Miután van felhasználói visszajelzés a sales-en keresztül, alá tudunk támasztani és priorizálni tudunk fejlesztendő funkciókat.

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. június 18.

Így tanuljunk a hibáinkból és motiváljuk a csapatot egyszerre

Manapság a Retro a menő. Nem csak a nosztalgiázás élvezetét kell érteni ez alatt. A Retro nem mást takar, mint a retrospektív módszert. ( retrospektív = visszatekintő ) Visszatekintünk az elmúlt idők történéseire. Esetünkben az elmúlt heti történésekre.

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. június 9.

Próbálja ki most

Az Onbox hatékonyabbá tette a Mi munkákat,
és az Ön csapatáét is azzá teszi

Próbálja ki kártyaadatok nélkül