Harc 12 év munkájáért - interjú Mihucza Dénessel

Magó Botond
Sales vezető
2020. április 21.
Megosztás

„Szinte egyik percről a másikra kellett megteremteni a „home office” tárgyi feltételeit. Az új munkarend kialakításánál fő szempont volt, hogy ügyfeleink továbbra is elégedettek maradjanak, és ne érje őket semmiféle hátrány.” Táv-interjú sorozatunk hetedik részében Mihucza Dénest, okleveles közgazdászt, könyvelőt és adótanácsadót kérdeztük.

Mihucza Dénes

Ki Mihucza Dénes?
Okleveles közgazdászként végeztem, számvitel mesterszakon, és 12 éve foglalkozok könyveléssel, adótanácsadással. Azóta folyamatosan képzem magam, ezért elmondhatom, hogy a munkám egyben a hobbim is. Ezen kívül szabadidőmben szívesen sütök, főzök.

Emberileg hogyan éled meg napjainkat?
Szerintem egy ilyen helyzetben, alapvetően minden embernél a bizonytalanság érzés az, amit nehezen él meg. Nálam is hasonló a helyzet. A legnagyobb gondot az jelenti, hogy nem tudom meddig tart ez a helyzet, és persze gazdasági szakemberként, a gazdasági következményeket kilátásba helyezve sem épp a nyugodtság érzése fog el. Éppen ezért igyekszem arra gondolni, hogy vannak szeretteim, barátaim, kollégáim és így könnyebb átvészelni egy ilyen nehéz időszakot.

Hogyan éled meg szakmailag?
Kettős nyomás alatt vagyunk, egyfelől továbbra is meg kell felelnünk a hatósági elvárásoknak, másfelől ügyfeleink is – jogosan – türelmetlenebbek, számos bizonytalanság van bennük is, egy-egy egyszerű kérdés megválaszolása is jóval több időt igényel, mint eddig. Ezen kívül számos, előre nem betervezett feladatot kell megoldani napi szinten, ami jelentős nyomást gyakorol rám is. A jogszabályok jóval gyakrabban változnak, jelennek meg új kormányrendeletek, melyeket elsőként nekünk, könyvelőknek kell tanulmányozni, majd nyilván ezekről tájékoztatnunk kell ügyfeleinket. Ez rendkívül sok időt vesz igénybe az egyébként sem laza mérlegkészítési időszakban. Tovább növeli a nyomást, hogy az eddig használt rendszerek (pl. KAÜ, Webes ügysegéd) működése rendkívül lelassult, egy korábban 5-6 perces feladat elvégzése, akár órákig is tarthat, vagy csak napokkal később tudom megoldani. Ezért igyekszem, az Ügyfeleim helyett is, nyugodtan és higgadtan gondolkozni. Azért, hogy ha hozzám fordulnak tudják, hogy kollégáimmal támogatjuk őket a legjobb tudásunk szerint.

Hogyan kezeled a kialakult helyzetet a munkád során, csak az ami publikus?
Szeretném úgy gondolni, hogy fegyelmezetten és rugalmasan reagáltunk a kollégáimmal, hiszen kihívást jelentett, a kialakult helyzethez történő gyors alkalmazkodás. Természetesen új munkarendet alakítottunk ki. Szinte egyik percről a másikra kellett megteremteni a „home office” tárgyi feltételeit. Az új munkarend kialakításánál fő szempont volt, hogy ügyfeleink továbbra is elégedettek maradjanak, és ne érje őket semmiféle hátrány. A személyes kontaktot a minimumra csökkentettük, csak legszükségesebb esetben fogadjuk ügyfeleinket, és ezt előre egyeztetett időpontban tesszük – természetesen, az egészségügyi előírásokat/javaslatokat betartva.

Milyennek látod az általad képviselt szervezetet 3 - 6 hónap múlva?
Nehéz kérdés, hogy milyennek látom a céget 3 vagy akár 6 hónap múlva. Annyi biztos, hogy ezt a kérdést nap, mint nap nagyon sok cégvezető felteszi magának. Ahogyan ők sem, én sem tudok erre biztosat mondani. Reménykedem abban, hogy visszaeséssel ugyan, de tovább fogunk működni, és nem dől dugába az elmúlt 12 év munkája „egyik napról a másikra”. Egy biztos én mindent megteszek, ami emberileg lehetséges azért, hogy vigyázzak az Ügyfeleimre és a kollégáimra.

Mit üzennél annak, aki most nem tudja mihez kezdjen?
Első sorban azt, hogy nincs egyedül, nagyon kevés ember lehet ezekben a napokban az országban, világon, aki tudja mihez kezdjen. Mindenekelőtt hinni kell abban, hogy ennek az egész zavaros helyzetnek, hamarosan vége lesz. És, ami a legfontosabb, hogy mindenki tegye meg, a szerinte szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy megőrizze azt, amiből minden embernek, csak egy van, azaz az egészségét.

Megosztás

Magó Botond
Sales vezető
2020. április 21.

Otthonról az otthonokról - interjú Pörös Emerenciával

„Online kötünk adásvételi szerződést, online mutatjuk be az ingatlanokat.” Táv-interjú sorozatunk hatodik részében Pörös Emerenciát, az Otthon Centrum Kertész utcai irodájának Franchise partnerét, vezetőjét kérdeztük.

Magó Botond
Sales vezető
2020. április 17.

Hogyan tervezzük meg cégünk digitalizálódását - előadás

A Piac és Profit Digitális iroda c. konferenciáján tartott előadásunkban a cégek digitális tervezését vesszük górcső alá és alternatívákat keresünk CRM és feladatkiosztó rendszerekre.

Augusztini Krisztián
Termékmenedzser
2020. április 14.

Még több jelenlétet követelenek a mindennapok - interjú Madai Krisztával

„Mélyen hiszem, hogy ha nyitottan vagyunk jelen most, észrevétlenül tanulunk arról, ami fontos, és aminek helyet szeretnénk teremteni az életünkben.” Táv-interjú sorozatunk ötödik részében Madai Krisztát, coach és supervisort, 4 gyermekes családanyát kérdeztük.

Magó Botond
Sales vezető
2020. április 7.

Próbálja ki most

Az Onbox hatékonyabbá tette a Mi munkákat,
és az Ön csapatáét is azzá teszi

Próbálja ki kártyaadatok nélkül