Lehessen ránk számítani! - interjú Szőllősi Katával

Augusztini Krisztián
Sales támogató
2020. május 5.
Megosztás

„Azt gondolom, a Covid-19 lecsengése után a mostani megnyilvánulásaink egyfajta szűrő szerepét fogják betölteni, ezért kétszer is meggondolom, mit és hogyan állítok ennek kapcsán - és mindenkit ugyanerre buzdítok.” Táv-interjú sorozatunk tizedik részében Szőllősi Katát, kommunikációs szakértőt kérdeztük.

Szőllősi Kata

Ki Szőllősi Kata?
Foglalkozásomat tekintve etikus vállalatok és vállalkozások kommunikációs szakértője, stratégája és marketing tanácsadója vagyok - ez a szűkítés a személyes értékválasztásom következménye. Nem értékorientált vagyok, hanem mondhatjuk, hogy értékmániás; az első dokumentum amit létrehoztam a vállalkozásom elindítása előtt, nem egy üzleti vagy pénzügyi terv volt, hanem az értékeim rögzítése és a stratégiai döntéseim alapjai. Olyan vállalkozókkal és vállalatokkal dolgozom együtt, akikkel egybecsengenek ezek a választott értékek; akik hozzám hasonlóan hisznek az együttműködés és a megbecsülés erejében, elengedhetetlenül fontosnak tartják a bizalmi kapcsolatot, tisztességesen és következetesen cselekszenek mind szakmai-, mind magánéletükben, és kicsit maximalisták, törekszenek a profizmusra - mert az elvárható szakértelem és gondosság a minimum, a cél pedig a maximum.

Emberileg hogyan éled meg napjainkat?
Ha egy szóval kellene válaszolnom, azt mondanám: furcsán.
Számomra egyszerre van sok szerethető előnye, ajándéka ennek az időszaknak, ugyanakkor keményen próbára is tesz. Vegyes érzelmeket táplálok az önkéntes karantén, a home office, a kijárási korlátozások és az azokat be nem tartók felé is, miközben már én is boldogan kiruccannék valahová, vagy beülnék egy moziba. Igyekszem felelősen viselkedni, mert ez elsősorban nem rólam, és egyáltalán nem az egyénről szól; tulajdonképpen kaptam egy visszautasíthatatlan alkalmat a társadalmi felelősségvállalásra, amit egyébként szeretek - de azért nem pont így képzeltem el.

Hogyan éled meg szakmailag?
Két számomra legfontosabb vetülete van ennek:
Egyrészt igyekszem derűsen működni és csak ésszerű mértékben aggódni. Ez eddig jól megy, mert közvetlenül engem egyelőre csak kis mértékben érintenek a pandémiás helyzet hatásai, de hosszabb távon biztosan be fognak gyűrűzni hozzám is, ha másként nem, a partnereimen keresztül. Próbatételnek fogom fel és némi cinizmussal fűszerezve bizakodom, valahogy így: "na, Kata, most aztán megmutathatod, mekkora stratéga vagy!" Az egyik tevékenységem teljesen kiesett: a jelenlegi túlkínálat miatt én egyelőre nem tartok tréningeket, előadásokat és workshopokat - hiszen csak online tudnék. Nem is minden olyan hatékony mint élőben, és nem is vagyok meggyőződve róla, hogy most erre van szükség, csak azért pedig, mert lehetőségem van rá, ritkán csinálok bármit, ahhoz túlságosan szeretem a tudatos és tervezett építkezést. Ezen kívül minden más hibátlanul működik az online térben nekem is.
Másrészt igyekszem a legkevesebbet kommunikálni a témában, ami (nem csak az én szakmámban) szokatlan. Megkerülhetetlen, nyilván nem lehet úgy tenni, mintha nem is létezne, pedig látva néhány megnyilvánulást előfordul, hogy azt kívánom, bár megtehetném, hogy teljesen csendben maradok ami a koronavírus kérdéskörét illeti. Azt gondolom, a Covid-19 lecsengése után a mostani megnyilvánulásaink egyfajta szűrő szerepét fogják betölteni, ezért kétszer is meggondolom, mit és hogyan állítok ennek kapcsán - és mindenkit ugyanerre buzdítok.

Hogyan kezeled a kialakult helyzetet a munkád során, csak az ami publikus?
Nem tudjuk elkerülni a kialakult helyzetre tekintettel létrehozott ingyenes ajánlatokat, csomagokat, biztosan mindannyian találkoztunk már valamilyen fajtájukkal. Én ezeket értem, de nem igazán kedvelem - a hosszútávú és valódi megoldásokat másban látom. Ez nem az én módszerem és a partnereim eszköztárából is igyekszem kirekeszteni, nem tartom valóban építőnek sem a magam, sem a potenciális ügyfél számára.
A magam részéről ha szükséges, rugalmasabb fizetési feltételeket biztosítok, illetve számomra szokatlanul rövid határidőkkel is vállalok projekteket, szinte folyamatosan elérhető vagyok, és az eddigi tapasztalataim szerint ez jó élmény; lehet rám számítani. Olyan is előfordult, hogy egy kétségbeesett megkeresés és egy hosszú konzultáció után nem magamat ajánlottam, egész egyszerűen azért, mert számomra egyértelművé vált, hogy nem rám volt szükség. Ahelyett, hogy csinos összegeket kiszámláztam volna tanácsadásokért, továbbirányítottam az érdeklődőt, aki azóta már nem csak veszteséget minimalizál, hanem profitot is realizál, mert azzal a pici segítséggel valóban neki megfelelő megoldást választott.
Azt hiszem, ezt a példámat nem sokan fogják követni, mert most szinte mindenhol pánik van, és igyekszünk megfogni, amit lehet - mindenesetre én talán sosem kaptam még ennyi köszönetet és ajánlást, pedig mindig szem előtt tartottam a hozzám fordulók érdekeit, ez nem új keletű, csak most sokkal többet nyom a latba.

Milyennek látod az általad képviselt szervezetet 3 - 6 hónap múlva?
Egyéni vállalkozó vagyok, függetlenül, szabadúszóként működöm minimális eszközigénnyel - illetve egy maréknyi kivitelező csapattal szoktam összedolgozni, akik szintén szabadúszók. Ebben néhány évig még nem tervezek változást és a következő hónapok sem tudnak rajta számottevően módosítani, a legpesszimistább forgatókönyvek mellett is visszafogott növekedésre számítok.

Mit üzennél annak, aki most nem tudja mihez kezdjen?
Szerintem univerzális megoldás és mindenkinek jó tanács nem létezik a közhelyeken túlmutatóan, ezzel együtt két javaslatom van:
Az egyik, hogy ha tényleg nem tudja valaki, mihez kezdjen, és megteheti, játsszon kivárásra.
A másik, hogy ha nem tud, vagy nem akar kivárni, de fogalma sincs, mihez kezdjen, akkor keressen és kérjen szakértő segítséget - alaposan utánajárva, ellenőrizve, hogy az a szakértő tényleg szakértő legyen, mert most talán még könnyebb beleszaladni a kóklerekbe, mint eddig bármikor - azt a tanulópénzt pedig nem most a legcélszerűbb megfizetni.
Higgadt, megfontolt, racionális döntéshozatal - egyébként is ez a cél, most viszont a túlélés záloga is lehet az erre való képesség.

További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!

Megosztás

Augusztini Krisztián
Sales támogató
2020. május 5.

További érdekes tartalmakért kövessen minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.

Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Színjáték az élet - interjú Holczinger Szandrával

„A kezdeti időszakban nagyon nehezen viseltem, hogy a pörgős színházi élet, a próbák és előadások kavalkádjából egyik pillanatról a másikra otthon találtam magam a négy fal között.” Táv-interjú sorozatunk kilencedik részében Holczinger Szandrát, színésznőt kérdeztük.

Magó Botond
Sales vezető
2020. május 1.

Mégiscsak analóg lények vagyunk - interjú Orosz Gáborral

„A fejlődés folyamatos, és ezekben a napokban a legtöbb szervezet túlélése azon múlik, hogyan adoptálódik a folyamatos változásokhoz. Ezeket a változásokat pedig folyamatos tanulással lehet lekövetni.” Táv-interjú sorozatunk nyolcadik részében Orosz Gábort, termékfejlesztési vezetőt kérdeztük.

Magó Botond
Sales vezető
2020. április 28.

Miért ajánljuk az Onboxot az értékesítőknek, tanácsadóknak

Ügyfélként elvárható, hogy a szolgáltatók oda figyeljenek ránk és a zökkenőmentes együttműködésre. Éppen ezért szolgáltatóként is ezt az értéket képviseljük, és igyekszünk kellő figyelmet fordítani az érdeklődőkre és vevőinkre. Tudjuk, hogy sokszor elég egyetlen apró hiba és az ügyfél már is a konkurenciánál köt ki. Mi próbálunk mindent megtenni annak érdekében, hogy ez ne következzen be.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. április 24.

Az Ön igényeire fejlesztve

Próbálja ki az Onbox rendszerét