Az elégedett ügyfelek nem nézik meg versenytársa ajánlatait
Leegyszerűsítve a vevői elégedettség azt jelenti, hogy az emberek mennyire elégedettek az Ön vállalkozásától kapott termék vagy szolgáltatás minőségével.A vevői visszajelzések gyűjtésének egyik leghatékonyabb módszere a felmérések.
Az ilyen felmérések ez leggyakrabban használt ügyfélelégedettségi kérdőív általában arra kéri az embereket, hogy válasszanak választ a „nagyon elégedett” és a „nagyon elégedetlen” között. A válaszok elemzése megmutatja, hogy melyek azok az általános akadályok, amelyekkel az ügyfelek találkoznak és mely területek igényelnek nagyobb odafigyelést esetleg változást.
Íme néhány példa miért is fontos az ügyfelek elégedettségével tisztában lenni.
Marketingstratégia kialakítása
A felmérések segítségével megtudhatja, hogy az ügyfelek mely kommunikációs csatornákat részesítik előnyben és melyek azok a termékek, szolgáltatások vagy funciók amit a legjobban kedvelnek. Az új ügyfélszerzési stratégiában ezek hasznosan beépíthetőek.
Image építés
Amikor nyomon követi az ügyfelek elégedettségét a közösségi média felületein áttekintést kaphat mind a negatív, mind a pozitív visszajelzésekről, és megfelelő intézkedéseket hozhat a márka védelme érdekében. Például elérheti az elégedetlen ügyfeleket, és válaszolhat nekik. A bocsánatkérés és a kárpótlás felajánlása a negatív élmény megfordításának a része. Válaszoljon az ügyfelek észrevételeire nyilvánosan, hogy mindenki tisztában legyen vele, önt valóban érdekli az ügyfelek elégedettsége.
Bevétel
Nem mondunk azzal újat, hogy a vásárlók vagy felhasználók elégedettsége meglátszik a bevételen is. Az elégedett ügyfelek nem mennek el a versenytársakhoz, hanem boldogan használják és ajánlják tovább a terméket, ezzel a cég számára újabb fogyasztókat szereznek, a bevételt pedig növelik.
Pozicionálás
Az ügyfélélmény fontosságát soha nem szabad elhanyagolni, az elégedett ügyfelek nagyobb valószínűséggel osztják meg tartalmaidat a közösségi médiában és pozitív megjegyzésekkel, értékelésekkel illetnek. Később ezeket a visszajelzéseket felhasználhatja saját felületein elégedett vevői véleményként dokumentálva. Hiszen minden márkának arra kell törekednie, hogy a felhasználói elégedettek legyenek.
Látogasson el facebook vagy instagram oldalunkra további érdekes tartalmakért, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre a lap alján 😊 !
Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊