Hello December! – 4. rész

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. december 15.
Megosztás

100 éves a Coca-Cola Télapó

Nem ismerünk olyan embert, aki ne látott volna élete során legalább egyszer olyan téli Coca-Cola reklám kampányt, amiben a Télapó és a mára már legendássá vált kivilágított kamionja szerepel. De hogyan is alakult ki a mára már ikonikussá vált idén 100. szülinapját ünneplő reklám?

Hello December

Íme, néhány érdekesség, amit valószínűleg eddig még nem tudott róla.

Nem volt mindig pufók, piros ruhás öregúr

A Coca-Cola pontosan száz évvel ezelőtt, 1920-ban kezdte el bemutatni a Mikulást reklámjaiban. Az angolszász országok karácsonyi reklámjai és filmjei ugyanúgy ábrázolják a Mikulást, aki ajándékokat hoz nekünk az éj leple alatt: egy duci, nagyszakállú, vidám, fehér hajú, vörös kabátos és sapkás férfit. De nem mindig így nézett ki és 1931 előtt mindenféle formában megjelent. Egyesek magas, sovány alaknak rajzolták, mások kísérteties külsejű manóként ábrázolták. Időnként püspöki öltözetet, vagy akár állati bőrből készült ruhát viselt: a korai ábrázolásokon volt egy bőrkabát, amely később az ikonikus vörös kabát lett, amelyet ma ismerünk.

Az első megjelenések

1931-ben kezdte el elhelyezni a népszerű magazinokban a hirdetéseket. A cég reklámügynöksége újszerű megjelenésű Mikulás-figurát akart használni a karácsonyi kampányban. Miután többször megpróbáltak olyan illusztrátort találni, aki meg tudta ragadni a Mikulás igazi lényegét, végül Michiganben született Haddon Sundblomot választották ki a feladatra. Egy 1822-es vers inspirálta, Sundblomot a Coca-Cola Mikulás megrajzolásához. Nagy változás volt a korábbi reklámokhoz képest, mivel korábban csak a Mikulásnak öltözött emberek szerepeltek a reklámokban, maga a Mikulás nem.

Igazi művészeti érték

A reklámok eredeti példányát Sundblom mindig olajfestményként készítette, majd a képeket reklámtáblákon, naptárakon, plakátokon és bolti hirdetéseken reprodukálták. Ezeket a darabokat ma gyűjtői emlékeknek tekintik. Az eredeti olajfestmények pedig olyan híres múzeumok kiállításain voltak láthatóak, mint a párizsi Louvre vagy a torontói Ontario Királyi Múzeum, valamint az atlantai World of Coca-Cola Múzeum, amely számos műalkotásnak ad otthont.

A kobold

Tudta, hogy a Sprite jelentése kobold? A Télapó 1942-ben a reklámokban kapott maga mellé egy koboldszerű társat. Viszont a Sprite üdítőt a vállalt csak az 1960-as években kezdte forgalmazni. Így a ’sprite’ figura hamarabb jelent meg a kampányokban, mint az üdítő.

A karácsonyi karaván

1995-ben indult először útjára a Coca-Cola megvilágított teherautó karavánjának kampánya. A speciális effektusokat George Lucas Industrial Light and Magic stúdiója készítette. A magyarországi változatban a soproni Tűztorony, a pécsi mecset és a budapesti Széchenyi Lánchíd mellett halad el.

Látogasson el facebook vagy instagram oldalunkra további érdekes tartalmakért, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre a lap alján 😊 !

Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊

Forrás 👈

Megosztás

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. december 15.

További érdekes tartalmakért kövessen minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.

Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Hello December! – 3. rész

Céges ajándékok

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. december 8.

Hello December! - 2.rész

Karácsonyi üdvözlet

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. december 4.

Hello December! - 1.rész

Elkezdődött az év utolsó hónapja, amikor is néhány héten belül esedékessé válnak a vállalkozások éves teljesítményének áttekintése és a következő év céljainak kitűzése.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. december 1.

Az Ön igényeire fejlesztve

Próbálja ki az Onbox rendszerét