Apró szokások

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. július 21.
Megosztás

Pár saját gondolatot szeretnék kiemelni tömören, hogy mi milyen szokásokat vezettünk be saját magunknak. Egyáltalán, miért kellenek szokások a szervezeten belülre?

szokások

Mert ezekkel irányítjuk a szervezeti kultúra fejlődését.

Az előző Retrós cikkben kifejtettem, hogy a Retrospektív keretein belül hogyan tudunk fejlődni csapatszinten. Ez a ceremónia azzal is együtt jár, hogy az olyan jelenségekre találunk megoldást, ami a többség figyelmét felkelti, vagy éppen zavarja (persze, ha zavar valakit valami, az esetben nem is kell a többség.)

Késés ára

Késés pénz

Nyilván az élet minden területén előfordulnak késések. Ezek több alkalom után frusztrálóak lehetnek, ám egy kis ösztönzéssel könnyíteni lehet az érzéseken. Nálunk a késő bedob egy 200-ast a közösbe. Így őneki a lelkiismerete megkönnyebbül, hiszen "megkapta büntetését", a többiek pedig látják, ahogy gyarapodik a közös kassza. Hetes

A hetes feladata, hogy öntözze a virágokat, berendezze az ebédlőt hétfőnként a ceremóniákra és a reggeli standupokat levezényelje. Apróságnak tűnik, de így mindig van valaki, aki a héten kiemelt szereppel bír, a többieknél speciálisabb, és figyelmet kap a többiektől. Az elején önként jelentkezők voltak a hetesek, de így nem volt mindenki egyenlő arányban, így az egyik Retrón felmerült, hogy legyen ABC sorrendben a váltás. Persze akkor kezdhettem én ( 😅 ), de utána pihenhet sokáig mindenki, ha már sorra került.

Shame sugárút

Shame

A munka nyomonkövethetősége mindig elengedhetetlen. Nem számít, hogy valaki külsős megbízottként dolgozik vagy alkalmazott, egyaránt fontos, hogy a munkával töltött idővel el tudjon számolni. Ennek követésére mi a JIRA-t használjuk, melyben a feladatokat "ticketek" jelzik, és ezekre logoljuk az időnket, ha éppen foglalkoztunk egy feladattal. Ezt vezetni kell nap mint nap, hiszen van aki ez alapján számláz a cégnek, és alapból a munkát így lehet "ellenőrizni".

Ráadásul megfigyeltem, hogy logolásnál ha egy napra kevesebbet tudok beírni mint a kitűzött cél, rossz érzésem keletkezik, így számomra emiatt motiváló ereje is van, hogy

minden nap értéket teremtsek és a ráfordított idővel el tudjak számolni.
A Shame sugárút pedig ebből alakult ki. Minden reggel a feladatom, hogy nézzem, ki nem logolt az előző napra. 9:30-ig van lehetőség erre, ugyanis akkor kezdődik a reggeli standup, aminek a végén egy frappáns szöveggel kiemelem, ki a "bűnös".

Egy összeszokott, együttműködő és az új dolgokra nyitott csapat vesz körül a munkahelyemen. Ennek a kialakulásához nagyban hozzájárultak az apró szokások, amik tartást adnak a mindennapjainknak. Van még egy pár, főleg felfogás és szemléletmódbeli irány, amit egyszer majd egy másik cikkben kifejtek.

Megosztás

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. július 21.

Hogyan jelezzük a haladást az egész csapat számára?

Az előző cikkemben a quick winek, vagyis gyors győzelmek jelentőségét fejtettem ki.

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. július 16.

Miért éri meg a ,,quick winek” mentén haladni?

Észrevettük az Onbox 2017 októberi indulása után, hogy a specifikációinkban sok volt az alaptalan funkció, amikről igazából nem is tudtuk, hogy a felhasználó mit gondol, mennyire van rá szüksége. Ezért kezdtünk el Sprintekben gondolkodni. A Sprinteket User Story-k építik fel. Ezek olyan részfejlesztések, amelyek határideje napokban mérhető. Ezek teszik ki az 1-2 hetes Sprinteket. Tehát egy fejlesztési ciklus elején tudjuk, hogy mit szeretnénk elérni, mi a célunk.

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. július 8.

A sales esete a konkrét igényekkel

Miután van felhasználói visszajelzés a sales-en keresztül, alá tudunk támasztani és priorizálni tudunk fejlesztendő funkciókat.

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. június 18.

Próbálja ki most

Az Onbox hatékonyabbá tette a Mi munkákat,
és az Ön csapatáét is azzá teszi

Próbálja ki kártyaadatok nélkül