7 üzleti protokoll tipp

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. július 10.
Megosztás

Első benyomás csak egy van, és az első pár másodpercen akár egy potenciális ügyfél megszerzése állhat vagy bukhat. Éppen ezért érdemes tisztában lenni azokkal a praktikákkal, amelyek segítik a megfelelő magatartást minden szakmai környezetben.

Íme pár tipp ami segíthet elsajátítani az üzleti élet íratlan etikai szabályait.

Erős jelszó

Állva mutatkozzon be

Köztudott, hogy a hivatalos köszönési forma a kézfogás, aminek mindig állva kell történnie, ha ülve marad az sugalja érdektelennek tartja a másik felet. Kivétel, ha egészségügyi állapota nem engedi, ezt mindig jelezze a másik félnek. „Örülök, hogy megismertem, épp most épülök fel xy betegségből.”

Megfelelő bemutatkozás

Ki vagyok én? Mit teszek? Miért csinálom? Kinek csinálom? Általában 60 másodpercünk van a bemutatkozásra, ami alatt választ kell adnunk a 4 fő kérdésre. Érdemes előre begyakorolni ezekre a válaszokat és kerek összeszedett mondatokban magabiztosan elő adni, egy új ember megismerésekor. Helyes alkalmazás esetén átalakíthatja egy másik szakember véleményét önmagáról és cégről.

Öltözködés

Ha szeretné javítani hírnevét, mindig az alkalomhoz megfelelő ruházatot kell viselni. Nem szükséges mindig öltönyt vagy kiskosztümöt hordani, de ajánlott elegánsabb darabokat választani ingek, zakók, blézerek, elegáns cipők stb… Azon felül, hogy igyekszünk az eleganciát a kényelemmel ötvözni, nem illik például tornacipőben megjelenni egy üzleti találkozón, hiszen a túl lezser öltözettel negatív benyomást kelthetünk.

Telefon használata

Akár üzleti ebéden, akár megbeszélésen vesz részt elengedhetetlen, hogy telefonját megfelelő távolságba tartsa, hiszen figyelmet kell fordítania a környezetre és az emberekre, akikkel találkozott. Ellenkező esetben azt a benyomást kelti, hogy inkább tartózkodna máshol, értéktelen az adott szituáció, ezzel potenciális partnereket veszítve.

Pontosság

A megfelelő időben való érkezés azt sugalja, hogy betartja a kötelezettség vállalásait és megbízható. Ha előre nem látható okok miatt késik, mindig értesítse a résztvevőket és az érkezés után 1 percnél hosszabb időt ne töltsön panaszkodással és magyarázkodással.

Testbeszéd

A testbeszéd minden szakmai környezetben fontos. Ha fordított háttal, bezuhanva ül le egy megbeszélésre, azt mutatja nem igazán érdeke ott lenni. Szokták mondani, hogy az arckifejezés, a lélek kapuja és sokszor megmutatja, valójában mit gondolunk az adott szituációról, ezért nagyon fontos oda figyelni és kordában tartani. Igyekezzen mindig mosolyogni, lehetőleg természetesen, erőltetés nélkül.

Köszönöm

Ha Ön hívott meg valakit egy találkozóra igyekezzen megköszönni az idejét, amit rászánt, fordított esetben pedig fejezze ki háláját, hogy meghívták a találkozóra. Semmi esetre sem szabad túlzásba esni, egy apró mondatról van szó, ami azt üzeni fontos partnerként tekint a másik félre.

Végezetül tisztában kell lennie vele, hogy nem csak az fontos amit másoknak mesélünk, hanem az is, amit magunknak. Ha a saját belső történetében pozitív szereplő és azt feltételezi mások is így gondolnak Önre, nagyobb valószínűséggel következik be.

Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot, kártyaadatok megadása nélkül!😊

További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!

Forrás 👈

Megosztás

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. július 10.

További érdekes tartalmakért kövessen minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.

Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

E-mail jelszavak biztonsága

Napjainkban egyre több helyen kell jelszóval védeni személyes adatainkat, információinkat. De vajon mit kell észben tartanunk, ha a lehető legbiztonságosabb jelszót szeretnénk választani?

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. július 7.

Egy sikeres vezető legfontosabb készségei

Ahhoz, hogy valaki vezető legyen nem a kinevezés szükséges, hanem azok a készségek amik azzá teszik őt. Ezekből a tulajdonságokból gyűjtöttünk össze most egy párat.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. július 3.

Egy agilis szervezet alapelvei

Alapvetően mindegyik alapelv fontos belső értékkel rendelkezik, ám igazi agilitást akkor tudunk létrehozni, ha az alábbi pontok mindegyikét kipipálhatjuk. Hiszen ezek összessége alkotja egy olyan szervezet alapjait, mely képes lesz agilisan működni.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 30.

Az Ön igényeire fejlesztve

Próbálja ki az Onbox rendszerét