Egy sikeres vezető legfontosabb készségei

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. július 3.
Megosztás

Ahhoz, hogy valaki vezető legyen nem a kinevezés szükséges, hanem azok a készségek amik azzá teszik őt. Ezekből a tulajdonságokból gyűjtöttünk össze most egy párat.

Vezető nő

Hatékony kommunikáció

A feladatok kudarcba fulladásának többségét a pontatlan, sokszor nem hatékony kommunikáció okozza. Egy jó vezetőnek fejlesztenie kell az írásbeli és szóbeli kommunikációt egyaránt, hogy a lehető legvilágosabban és tömören tudja a feladatokat kiosztani. Valamint képessé kell válnia a negatív és pozitív visszajelzések átadására.

Empátia

Egy vezetőnek tisztában kell lennie vele, hogy a legnagyobb erőforrását a csapatában dolgozó emberek adják. Éppen ezért oda kell figyelni rájuk. Ha az egyik munkatársnak valamilyen problémája van, és nem tud maximálisan a munkájára koncentrálni, dorgálás helyett érdemes figyelmesnek lenni vele és kevésbé terhelni. Sok más szituációhoz hasonlóan érdemes itt is a másik fél helyébe képzelni magunkat.

Konfliktusok megoldása

A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek, viszont az, hogy hogyan kezeljük ezeket a vezető hozzá állásán múlik. A sikeres konfliktus kezelésről egy korábbi cikkünkben már bővebben is írtunk.

Konfliktusok

Bizalom

Ha egy vezető magabiztosan hozza meg a döntéseit és kommunikálja azokat az alkalmazottak felé termékenyebb és pozitívabb légkört teremthet. Az alkalmazottak tudomásul veszik a felettesük döntését és mivel betekintést kaptak a jövőbeli tervekbe, tisztábban látják a szükséges feladatok elvégzését, valamint érzik, hogy fontos a munkájuk és a jövőben is az marad. Ezenkívűl az igazi vezető mentorál és egy-egy feladat elvégzésére át is adja a vezetést, ezzel éreztetve a kölcsönös bizalmat.

Példamutatás

Az egyik legfontosabb, hogy nem szabad olyan szabályokat hozni, amit a vezető nem tart be. Ha például 9 óráig mindenkinek be kell érkezni a munkahelyre, vezetőként sem érkezhetünk meg 10 órakor. A munkavégzéssel és a szabályok betartásával az egyenrangúság érzetét keltjük, ezáltal nagyobb elismerést kaphatunk a csapattagjaitól.

Hibák és tanulás

Természetesen nem minden vezetői lépés vagy döntés helyes, magasabb pozíciókban is hibázhatnak. Ilyenkor ugyanolyan fontos, hogy a csapat tagjaival megtudják osztani a tévedésüket, felmérni mi volt a hiba oka, miként lehet a jövőben kiküszöbölni. Ezzel is példát mutatva az alkalmazottak felé, mit várunk el hasonló helyzetben. Ezáltal a vezető az emberi szemében is nő, hiszen hibázni csak az tud, aki dolgozik.

Dícséret és elismerés

A kimondott szavaknak hatalmas erejük van, ezt vezetőként sem szabad elfelejteni. A közös sikereket, közösen kell megünnepelni, ezzel is erősítve a csapat szellemet. A jó teljesítéseket megköszönni, lehetőségekhez mérten megjutalmazni. Ezzel is fokozva a lojalitást.

Idő és prioritások kezelése

Az idő korlátozottan áll rendelkezésünkre, így muszáj rangsorolni és kiosztani a projekteket a leghatékonyabb munkavégzés céljából. A jó vezetőnek kiváló időgazdálkodási képességgel kell rendelkeznie és tisztában kell lennie a dolgozók képességeivel és az aktuális terhelhetőségével, ezzel elkerülve a túlterhelt, stresszes helyzeteket.

Közismert tény, hogy vezetőnek senki nem születik, ezeket a készségeket fejleszteni szükséges ahhoz, hogy sikeresen és elismerten tudjuk egy csapat élén állni.

Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot, kártyaadatok megadása nélkül!😊

További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!

Forrás 👈

Megosztás

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. július 3.

További érdekes tartalmakért kövessen minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.

Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Egy agilis szervezet alapelvei

Alapvetően mindegyik alapelv fontos belső értékkel rendelkezik, ám igazi agilitást akkor tudunk létrehozni, ha az alábbi pontok mindegyikét kipipálhatjuk. Hiszen ezek összessége alkotja egy olyan szervezet alapjait, mely képes lesz agilisan működni.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 30.

4 tipp a konfliktuskezelés javításához

Nem számít mennyi munkahelyi tapasztalattal rendelkezünk, a legtöbb embernek még mindig szüksége van fejlesztésre a konfliktuskezelés területén. A CPP Inc. globális humántőke jelentése szerint az emberek 85%-a tapasztal konfliktusokat a munkahelyén.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 26.

Időmenedzsment, a legjobbtól tanulva

Mi is az Eisenhower mátrix? És miért hasznos?

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 23.

Az Ön igényeire fejlesztve

Próbálja ki az Onbox rendszerét