Így lehetsz a meetingek királya
Veled is előfordult már, hogy egy meetingen ülve azon gondolkodtál mennyi egyéb hasznos feladatot elvégezhetnél ezalatt az idő alatt? Vagy az előző heti problémák átbeszélésétől elkanyarodtatok a hétvégi menühöz? Ezzel akár megduplázva a megbeszélés időtartamát?
Mutatunk pár olyan trükköt, amik alkalmazásával az ehhez hasonló problémák könnyebben kiküszöbölhetőek.
Minden megbeszélésen szükség van egy felelős személyre, aki koordinálja a megbeszélés témáját, tartja a fókuszt és nem engedi, hogy más irányba kanyarodjon a beszélgetés.
Meeting előtt érdemes a résztvevőket értesíteni a megbeszélendő témáról és annak érintett pontjairól. Ehhez remekül használható az Onbox Feladatlista funkciója, aminek segítségével körbe tudjuk küldeni a megbeszélés feladatait.
Ha van olyan dokumentum, aminek átolvasása sok időt vesz igénybe, de a meeting eredményességéhez szükséges tisztában lenni a tartalmával érdemes előtte megosztani a meeting résztvevőivel, időt hagyva a tanulmányozására. Ehhez remek partner lehet az Onbox tárhely funkciója.
Hosszabb meetingek esetén érdemes idősávokat létrehozni, ezzel is támogatva a meeting valódi célját és kizárólag a megbeszélendő pontok érintését.
A lehető legkevesebb résztvevőt hívjunk meg a megbeszélésre. Tedd fel magadnak a kérdést. Valóban az összes tervezett résztvevőre szükség van a meetingen? Minél több résztvevő van, annál könnyebben elveszhet a fókusz a valódi **célról.
Ne késs! És ne foglalkozz a késéssel!** Akár egy ember 5-10 perces késése is felboríthatja és hátráltathatja a többi résztvevő időbeosztását, hiszen minél később kezdődik, annál tovább tart a megbeszélt időponthoz képest. Ezért ne várj a későkre, mindig kezd pontosan a meetinget.
Kerüld a multitaskingot. A Harvard Business Review felmérése szerint 40% csökken a koncentrációs készség, ha a meeting közben valami más tevékenységet is végzünk, például e-mailt írunk, smst olvasunk stb… Ezért próbáld meg minél jobban kiiktatni a multitaskingot a megbeszélésekről és hívd fel erre a résztvevők figyelmét is.
Q&A. Érdemes jegyzetelni a téma megbeszélése közben érkező gondolatokat és kérdéseket. A meeting végén pedig néhány percben átbeszélni azokat, hiszen legalább annyi információt tartalmaznak, mint a meetingen elhangzottak.
Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot, kártyaadatok megadása nélkül!😊
További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!