A GIST tervezési módszer

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. augusztus 28.
Megosztás

A GIST tervezés a terméktervezés könnyű megközelítése, amelynek célja a menedzsment általános költségeinek csökkentése, a sebesség növelése és olyan termékek előállítása, amelyek jobban megfelelnek a piac igényeinek.

Stratégia és növekedés

A GIST a Célok, Ötletek, Részfeladatok és Feladatok rövidítése, ami megköveteli a felhasználóktól, hogy a folyamatot ebben a sorrendben végezzék el. Így minden egy céllal kezdődik, és egy konkrét elemmel ér véget, amely elősegíti a cél elérését, szemben az adott feladat visszamenőleges besorolásával az átfogó stratégia egy adott aspektusában.

A GIST módszert Itamar Gilad hozta létre a Google-ban töltött ideje alatt, és az idő múlásával fejlesztette ki a lean és az agilis módszertan fogalmainak beépítésével.

Vegyük sorra az alkotó elemeit.

Goals, azaz célok

A célok egy cég stratégiájának várt végkifejletét határozzák meg és választ adnak a hol akarunk lenni? mikor? hogy jutunk oda? kérdésekre. A célok kitűzése általában éves alapon történik, és több évre kiterjedhet. De folyamatos relevanciájuk biztosítása érdekében ezeket rendszeresen újra kell értékelni.

Ideas, azaz ötletek

Az ötletek egy cél elérésének hipotetizált útját írják le. A kitűzött célok eléréséhez több ötletet is hozzá lehet rendelni. A folyamat ezen részén nincs olyan, hogy rossz ötlet, minden ötletet figyelembe vesznek és beteszik az úgy nevezett „ötletbankba” a kívánt célok elérésének lehetséges eszközeként. Annak eldöntésére, hogy melyik ötleten kell először dolgozni, a csapatok alkalmazhatják a prioritási sorrendben rendelkezésre álló számos pontozási modell egyikét.

Step-projects azaz részfeladatok

A step-projectek használatával a végső termék vagy funkció általában jobb annál, mint amit a kezdetben kitaláltunk. Mivel a részfeladatok során viszonylag rövid határidővel dolgozunk, ezért, ha egy lépés eredménytelennek tűnik, akkor ahelyett, hogy további időt fektetne az adott ötletbe, térjen vissza az Ötletbankhoz, és válasszon egy másik megközelítést a termék céljainak eléréséhez. Amikor a szervezetek „gyorsan kudarcot vallanak”, akkor a sikertelen ötleteket korán elhagyhatják, és hatékonyan használhatják erőforrásaikat egy másik út felé.

Tasks, azaz feladatok

Minden részfeladat további feladatokra vagy lépésekre van bontva. Amiket a termékfejlesztő csapat tagjai a lehető leggyorsabban el tudnak készíteni és befejezni különböző agilis tervező eszközök segítségével, például Scrum vagy Kanban táblákkal.

További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozz fel hírlevelünkre a lap alján 😊! Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊

Forrás 👈

Megosztás

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. augusztus 28.

További érdekes tartalmakért kövessen minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.

Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

A Két faktoros hitelesítés

A két tényezővel történő hitelesítés extra identitás-ellenőrzést és biztonságot ad a fiókok számára.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. augusztus 26.

Chat alkalmazás a hatékony kommunikációért

Van az úgy, hogy nincs idő a formális kommunikációra.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. augusztus 19.

Az online kapcsolatépítés titkai

A kapcsolatépítés minden üzleti vállalkozás nélkülözhetetlen része. Ez teszi lehetővé a vállalkozások számára, hogy együttműködjenek egymással és növekedjenek.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. augusztus 14.

Az Ön igényeire fejlesztve

Próbálja ki az Onbox rendszerét