A RICE pontozási modell
RICE koncepció az üzenetküldő és szoftvergyártó Intercomtól származik. A szolgáltatás csapata kidolgozta a RICE prioritási modellt, hogy javítsa a saját belső döntéshozatalának folyamatait.
Valójában a különféle prioritás-meghatározási technikák széles skáláját alkalmazták, de igyekeztek megtalálni az egyedi projektötleteik számára megfelelő keretet.
A rice modellben négy tényezőt (elérés, hatás, magabiztosság és erőfeszítés) kombináltak, és meghatároztak egy képletet ezek számszerűsítésére és kombinálására.
De mit is takar a rice kifejezés?
R = Elérés
Mennyi ügyfélre lesz hatással? Ez a becslés azon emberek számára vonatozik, akiket el fog érni a törekvés. A termékmenedzsmentben ez általában számos ügyfelet jelent. Más típusú projektekben továbbra is ügyfelek lehetnek - mondjuk azok, akiket egy adott marketingkampány vagy szolgáltatásfrissítés ér el.
I = Hatás
Az egyes kliensekre milyen mértékben lesz hatással? Ez lehet mennyiségi vagy minőségi - számos olyan ügyfél lehet, aki például a kampány elérése után tért át, vagy a webhely-átalakítás alapján javult a felhasználói élmény. Lazaro Ibanez olyan numerikus skála használatát javasolja, amelyben a legnagyobb szám (mondjuk 5) jelenti a legnagyobb hatást, és fordítva.
C = bizalom
Mennyire vagyunk magabiztosak a három másik pontszámban? Ennek százalékosnak kell lennie, hogy figyelembe vegye az előző két becslésének szubjektivitását vagy objektivitását. Ha 100% -ig magabiztosak vagyunk, ez azt jelenti, hogy valószínűleg rengeteg adat áll rendelkezésre az elérés és hatás becsléseinek alátámasztására. Az alacsonyabb százalék azt jelentheti, hogy korábbi becsléseit inkább intuícióra, mintsem bizonyítékokra alapozza. Ezt meg kell szorozni az első két becsléssel.
E = erőfeszítés
Körülbelül mennyi idő, erőfeszítés vagy összetettség szükséges? Ez az a sok munka, amelyet el kell végeznie a kívánt hatás elérése érdekében. Általában „személyhónapokban”, vagy egy csapattag egy hónapos munkájához szükséges erőforrások számában mérik. Mivel R x I x C-t kell osztani E-vel, látható, hogy minél nagyobb az E értéke azaz minél nagyobb erőfeszítést igényel egy feladat, annál alacsonyabb lesz az elérés a munkamennyiséggel szemben.
Ha az egészet összerakja, annak a következőképpen kell kinéznie:
(Elérés x Hatás x Bizalom) / Erőfeszítés = RICE pontszám
A kapott RICE pontszámot következetesen lehet alkalmazni a legkülönbözőbb ötlettípusok között is. Objektív módot ad a csapatoknak arra, hogy meghatározzák, mely kezdeményezéseket kell prioritásként kezelniük a termékfejlesztési tervükön.
A RICE modell viszonylag egyszerű, de úgy lett megtervezve, hogy minden egyes feladathoz végrehajtható legyen, ha nincs egyértelmű prioritási hierarchia. Így jól működik nagy, összetett projekteknél is, amelyekben a prioritások meghatározása különösen nagy kihívást jelent.
További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozz fel hírlevelünkre a lap alján 😊! Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊