Az erős kommunikáció a siker eleme - első rész
Meglepő belső kommunikációs statisztikák 2020-ra, amik ötleteket adhatnak a vállalati kultúra fejlesztésére!
Egy amerikai felmérés szerint a munkavállalók 65%-a nem igazán érdeklődik a munkahelye iránt és nem elkötelezett.
Ez megdöbbentő eredmény, hiszen a nem megfelelő lojalitás katasztrofális következményekkel járhat a cégek számára, ha nem létezik megfelelő belső kommunikációs gyakorlat. Szerencsére többféle kommunikációs csatorna létezik, amivel erősíteni tudják a elkötelezettséget.
Érdemes az egyéni beszélgetéssel kezdeni a kommunikációt. Anonim, néhány átgondolt, nyitott kérdésből álló kérdőív segítségével megtudhatjuk mi idézte elő ezt a helyzetet. Ezek után érdemes olyan belső kommunikációs módszereket kutatni ami javíthatja a munkamorált.
Merjünk egyszerűsíteni
A felmérés azt is megállapította, hogy a nyereség 21%-kal növekszik, ha az alkalmazottak aktívan részt vesznek a kommunikációban. Tekintettel a belső kommunikációs statisztikákra, érdemes megkérdezni, hogy a szervezet mit tesz azért, hogy kapcsolatba lépjen az alkalmazottakkal a nagyobb elkötelezettség érdekében.
Akár ez az egyszerű kérdés jelentheti a különbséget a lapos eladások és az egekbe szökő siker között.
Kezdésként vessünk egy pillantást a "mindig is ezt így" gyakorlatokra.
Ha túl sokat támaszkodsz az e-mailekre és az emberek postaládája mindig tömve van, érdemes kipróbálni új vállalati kommunikációs platformokat. Például a Slacket vagy az Onbox Chat funkcióját az egyszerűbb, kevésbé időigényes üzenetek küldésére. Minden új módszer bevezetésénél határozzunk meg célokat, például az előbbi példák használatával történjen az egyszerű üzenetek kommunikációja, ezzel 30%-al csökkentve az e-mail küldéseket.
Ezt a célt közölni kell az alkalmazottakkal, hiszen közösen ezt mindenki el tudja érni, kis idő elteltével érdemes megmérni a változás eredményességét.
Az Intranet használata minden korábbinál alacsonyabb arányú
A Prescient Digital Media felmérése szerint az alkalmazottaknak csak 13%-a számolt be arról, hogy naponta használja az intranetet – 31%-uk mondta, hogy szinte soha nem teszi meg.
Ha a saját cégedben a megállapítások hasonló eredményeket hoznak, érdemes fontolóra venni, hogy a vállalatnak valóban szüksége van-e intranetre. Ha igen, mit lehet hozzá adni, hogy értékesebb legyen? Az intranetnek mindenekelőtt olyan erőforrásokat kell biztosítania, amelyek megkönnyítik az alkalmazottak munkáját.
Lehet, hogy nincs elég jó minőségű erőforrás, vagy egyszerűen túl nehéz megtalálni őket a gyenge keresési funkció miatt. Erről is érdemes beszélni az alkalmazottakkal hiszen így fény derült rá miért használják olyan keveset és milyen alternatívát javasolnak. Hiszen a belső kommunikáció nem igazán belső kommunikáció, ha senki sem kommunikál.
Ezért nem érdemes olyan eszközöket választani, amelyeket az alkalmazottak nem használnak.
Következő cikkünkben újabb hasznos ötleteket hozunk! Addig is további érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!
Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot, kártyaadatok megadása nélkül!😊
További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!
Forrás: https://blog.enplug.com/7-surprising-internal-communications-stats