Az erős kommunikáció a siker eleme - második rész

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 16.
Megosztás

Újabb olyan belső kommunikációs statisztikákat hoztunk, amik ötleteket adhatnak a vállalati kultúra fejlesztésére!

A legtöbb kommunikátor elismeri, hogy túlzásba esik a szaknyelv használatával. Vajon a te hibád, hogy a szemetesbe teszed azokat az emaileket, beszámolókat vagy egyéb kommunikációs formákat, melyekben túl sok a szakkifejezés? Vagy mert az üzenet feleslegesen túl hosszú?
Az IABC szakvéleménye alapján a kommunikátorok csak 21% használja a “konyhanyelvet”, szakszavak nélkül.
Éppen ezért érdemes szünetet tartani mielőtt elküldesz egy levelet, valamint mindig vedd fontolóra az “arany közép utat” a köz-,szaknyelv között, hogy biztosan megfelelő-e ahhoz, amit az üzeneteddel közvetíteni szeretnél. Ha nem vagy meggyőződve, gondolj a vállalat lényeges feladatára és értékére, légy benne biztos, hogy az üzenet összhangba van ezekkel.

Ne feledd, hogy az alkalmazottak termelékenysége közvetlenül összekapcsolódik a céged jövedelmével, tehàt ha az üzenet túl sok idődet veszi el (vagy a kollégák idejét), fontold meg a nyelvezetet és az írásmódot.
Legyen az üzenet egyszerű és fejlődni fog a munkatársak teljesítménye!

Szaknyelv

Kreatívkodj mások segítségével

Az Alive With Ideas felméréséből kiderült, hogy a kommunikációs szakemberek 93%-a szerint a kreativitás fontos a belső kommunikációban, de csak 6% úgy gondolja, hogy használják is.
A kreativitást egyszerűen integrálható a vállalati kultúrába.
Íme néhány ötlet:

  • Havi csapat események. Például: közös reggeli, társas délután.
  • Munkán kívüli barátságos versenyek. Például: sport játékok, vagy bármi egyéb közös elfoglaltság ami nem munkával kapcsolatos feladat.
  • Digitális eszközök aktív használata események bejelentéséhez. Például: vállalati blog vagy vlog, esetleg az alkalmazottak Instagramjainak követése, alkalmanként a megemlítése.
    Nem kell művésznek lenned, vagy sok pénzt költened ahhoz, hogy kreatív legyél – csak próbálj ki új dolgokat, és nézd meg, milyen hatásuk van. Valószínűleg az alkalmazottaknak is lesz néhány érdekes ötletük!

Mert az alkalmazottak megérdemlik

Az alkalmazottak termelékenyebbek, ha értékelik és elismerik őket a kemény munkájukért.
Születésnapok, munka évfordulók és teljesítmények (nagy és kicsi) fontos, hogy ezeket elismerjük. Különösen, ha a cég növekszik, hiszen ezek a hírek nem jutnak el könnyen mindenkihez.
A jó munka elismerése elengedhetetlen ahhoz, hogy az alkalmazottak úgy érezzék, hogy a munkájukat megbecsüljük. A munkavállalók 74%-a azt mondja, hogy keményebben dolgozik, ha jobban értékeljük és elismerjük őket – állapította meg a Workhuman Kutatóintézet.

Ne csak mondd el az alkalmazottaknak, hogy a munkájuk mennyire értékes, hanem mutasd is meg nekik!

Egy kis befektetéssel és az alkalmazottak érdemi díjazásával, jutalmazásával inspirálható a lojalitás és fokozható a fejlődés. Akár az olyan egyszerű dolog, mint egy kézzel írt jegyzet vagy ajándékkártya is sokat jelentenek. A kiosztható bónuszok határa pedig a csillagos ég.
Akárhogy is fejezzük ki elismerésünket, a felső vezetés és a munkavállalók közötti vertikális kommunikáció mennyiségének növelése erőteljes hatással lehet az együttműködőbb és átláthatóbb légkör megteremtésére.
A köszönet kifejezése segít hosszú távon megtartani az alkalmazottakat és elősegíti a jó morált.

Boldog munkatársak és alkalmazottak

Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot, kártyaadatok megadása nélkül!😊

További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!

Forrás: https://blog.enplug.com/7-surprising-internal-communications-stats

Megosztás

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 16.

Az erős kommunikáció a siker eleme - első rész

Meglepő belső kommunikációs statisztikák 2020-ra, amik ötleteket adhatnak a vállalati kultúra fejlesztésére!

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 12.

Megbeszélés szervezése, gyorsan

Szeretnék egy megbeszélést szervezni csapaton belül, de egyszerűen amikor elkezdünk egyeztetni emailen, nehéz követni, hogy kinek mikor jó, mikor van rá ideje, így sok idő megy el azzal, hogy arról beszélünk, mikor beszéljünk…

Magó Botond
Sales vezető
2020. június 9.

Minden, amit a domainről tudni akartál

Napjainkban olyan természetesen használjuk a domain kifejezést, mintha mindig is az életünk része lett volna. De vajon tisztában vagyunk vele, hogy mit is jelent pontosan az, hogy domain?

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 5.

Próbálja ki most

Az Onbox hatékonyabbá tette a Mi munkákat,
és az Ön csapatáét is azzá teszi

Próbálja ki kártyaadatok nélkül