Az erős kommunikáció a siker eleme - második rész
Újabb olyan belső kommunikációs statisztikákat hoztunk, amik ötleteket adhatnak a vállalati kultúra fejlesztésére!
A legtöbb kommunikátor elismeri, hogy túlzásba esik a szaknyelv használatával. Vajon a te hibád, hogy a szemetesbe teszed azokat az emaileket, beszámolókat vagy egyéb kommunikációs formákat, melyekben túl sok a szakkifejezés? Vagy mert az üzenet feleslegesen túl hosszú?
Az IABC szakvéleménye alapján a kommunikátorok csak 21% használja a “konyhanyelvet”, szakszavak nélkül.
Éppen ezért érdemes szünetet tartani mielőtt elküldesz egy levelet, valamint mindig vedd fontolóra az “arany közép utat” a köz-,szaknyelv között, hogy biztosan megfelelő-e ahhoz, amit az üzeneteddel közvetíteni szeretnél. Ha nem vagy meggyőződve, gondolj a vállalat lényeges feladatára és értékére, légy benne biztos, hogy az üzenet összhangba van ezekkel.
Ne feledd, hogy az alkalmazottak termelékenysége közvetlenül összekapcsolódik a céged jövedelmével, tehàt ha az üzenet túl sok idődet veszi el (vagy a kollégák idejét), fontold meg a nyelvezetet és az írásmódot.
Legyen az üzenet egyszerű és fejlődni fog a munkatársak teljesítménye!
Kreatívkodj mások segítségével
Az Alive With Ideas felméréséből kiderült, hogy a kommunikációs szakemberek 93%-a szerint a kreativitás fontos a belső kommunikációban, de csak 6% úgy gondolja, hogy használják is.
A kreativitást egyszerűen integrálható a vállalati kultúrába.
Íme néhány ötlet:
- Havi csapat események. Például: közös reggeli, társas délután.
- Munkán kívüli barátságos versenyek. Például: sport játékok, vagy bármi egyéb közös elfoglaltság ami nem munkával kapcsolatos feladat.
- Digitális eszközök aktív használata események bejelentéséhez. Például: vállalati blog vagy vlog, esetleg az alkalmazottak Instagramjainak követése, alkalmanként a megemlítése.
Nem kell művésznek lenned, vagy sok pénzt költened ahhoz, hogy kreatív legyél – csak próbálj ki új dolgokat, és nézd meg, milyen hatásuk van. Valószínűleg az alkalmazottaknak is lesz néhány érdekes ötletük!
Mert az alkalmazottak megérdemlik
Az alkalmazottak termelékenyebbek, ha értékelik és elismerik őket a kemény munkájukért.
Születésnapok, munka évfordulók és teljesítmények (nagy és kicsi) fontos, hogy ezeket elismerjük. Különösen, ha a cég növekszik, hiszen ezek a hírek nem jutnak el könnyen mindenkihez.
A jó munka elismerése elengedhetetlen ahhoz, hogy az alkalmazottak úgy érezzék, hogy a munkájukat megbecsüljük. A munkavállalók 74%-a azt mondja, hogy keményebben dolgozik, ha jobban értékeljük és elismerjük őket – állapította meg a Workhuman Kutatóintézet.
Ne csak mondd el az alkalmazottaknak, hogy a munkájuk mennyire értékes, hanem mutasd is meg nekik!
Egy kis befektetéssel és az alkalmazottak érdemi díjazásával, jutalmazásával inspirálható a lojalitás és fokozható a fejlődés. Akár az olyan egyszerű dolog, mint egy kézzel írt jegyzet vagy ajándékkártya is sokat jelentenek. A kiosztható bónuszok határa pedig a csillagos ég.
Akárhogy is fejezzük ki elismerésünket, a felső vezetés és a munkavállalók közötti vertikális kommunikáció mennyiségének növelése erőteljes hatással lehet az együttműködőbb és átláthatóbb légkör megteremtésére.
A köszönet kifejezése segít hosszú távon megtartani az alkalmazottakat és elősegíti a jó morált.
Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot, kártyaadatok megadása nélkül!😊
További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!
Forrás: https://blog.enplug.com/7-surprising-internal-communications-stats