A leggyakoribb kommunikációs kihívások
Az emberek sokféle módon kommunikálhatnak, beleértve az arckifejezéseket, a szóbeli utasításokat és a testbeszédet. Mivel az üzenet továbbításának számos módja van, fontos, hogy a kommunikáció során egyértelművé tegyük a szándékunkat. Ez különösen lényeges a munkahelyeken, amikor csapatban veszünk részt egy fontos feladatban vagy projektben.
Íme három általános munkahelyi kommunikációs akadály, valamint különböző ötletek arra vonatkozóan hogyan lehet ezeket kezelni vagy elkerülni.
1. Válasz helyett reakció
Legyen szó munkahelyről vagy, magánéletről, néha olyan híreket kapunk, amelyek negatív reakciót váltanak ki, és amelyek dominóhatást okozhatnak más érintett emberekkel szemben. Megpróbáljuk megvédeni magunkat, miközben elveszítjük a bizalmat vagy a tiszteletet.
Azonban, ha az érzelmek átveszik az uralmat, gyakran meggondolatlanul cselekszünk. Amikor olyan híreket kapunk, amelyek felzaklatnak, vegyünk néhány mély lélegzetet, sétáljunk egy nagyot, valamint érdemes egy kis időt arra szánni, hogy átgondoljuk a helyzetet. Meg kell próbálni a másik személy cipőjébe helyezni magunkat, és empatikusan megérteni azt, amit mondott vagy tett. Ezenkívűl figyelembe kell venni a kommunikációra használt médiumot, amely sokszor szöveges üzenetek vagy e-mailek lehetnek, és könnyen félreértelmezhetőek. Higgadjunk le válasz adás előtt, ez segíthet elkerülni a konfliktus kialakulását.
2. Azonos bánásmód mindenkivel
Noha igaz, hogy mindenkit tisztességesen kell kezelni, de nem minden embert kell ugyanúgy kezelni. Mindenkinek megvan a saját identitása, és a maga módján egyedülálló. Ezért a személyiségek és a kommunikációs stílusok különös figyelmet igényelnek. Az emberek egyéni kommunikációs preferenciáinak kitalálásának kulcsa a hallgatás. Mint minden kapcsolatban, időbe telik, hogy kiismerjük a másikat.
Ha erőfeszítéseket teszünk valaki megismerésére, akkor felvehetőek azok a viselkedési formák, amelyek segítenek a velük való mélyebb kommunikációban. Figyelembe véve azt, hogy az emberek hogyan reagálnak és válaszolnak, különösen szakmai környezetben, segíthet a kommunikáció irányításában.
3. Feltéve, hogy érthető az üzenet
Előfordulhat, hogy egy üzenet elveszik a fordításban, ha nem egyértelmű a kommunikáció, ezért soha nem szabad azt feltételezni, hogy mindenki megérti, miről beszélünk. Anélkül, hogy észrevennénk, az emberek félreértelmezhetik amit mondunk a hanglejtés vagy a kifejezések alapján. Ez stresszes vagy zavarodott érzést kelthet bennük, akár feszültséget okozva a munkahelyen. Meg kell ismerni önmagunk kommunikációs stílusát, és közben megpróbálni megérteni, hogyan kapcsolódhatunk másokhoz.
Érdemes gyakorolni a munka beszélgetést egy baráttal vagy családtaggal, lehetőséget adva nekik, hogy kérdéseket tegyenek fel vagy tisztázhassanak bizonyos pontokat amelyek nem teszik egyértelművé az üzenetet, mielőtt a beszédet vagy az előadást megtartjuk a csapatnak. Ne használjunk homályos nyelvezetet, például "mindig" vagy "soha", valamint figyelni kell a saját nonverbális jelzésekre is. Tegyünk fel ismétlő kérdéseket annak érdekében, hogy meggyőződjünk róla, mindenkinek átment a mondandó üzenete.
Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot, kártyaadatok megadása nélkül!😊
További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!