4 tipp a konfliktuskezelés javításához

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 26.
Megosztás

Nem számít mennyi munkahelyi tapasztalattal rendelkezünk, a legtöbb embernek még mindig szüksége van fejlesztésre a konfliktuskezelés területén. A CPP Inc. globális humántőke jelentése szerint az emberek 85%-a tapasztal konfliktusokat a munkahelyén.

A konfliktusok teljes figyelmen kívül hagyása és a konfliktusok kiabálássá való elfajulása között lehetőséget kell biztosítani a konfliktus forrásának eredményes és megfontolt megértéséhez, miközben megkeressük a probléma forrását és kölcsönösen kedvező megoldást keresünk a megoldására. Íme néhány kulcsfontosságú módszer annak biztosítására, hogy konstruktívan részt vegyen az életében felmerülő konfliktusokban.

Munkahelyi konfliktus

Lépjen hátra, és értelmezze a másik oldalt

Kevés konfliktus olyan sürgős, hogy amikor a feszültség fokozódik, ne tudnánk egy kis időt szánni a helyzet átgondolására.
Amikor két vagy több fél úgy érzi, hogy nem hallják őket, nem megy át az üzenet, akár 5-10 percet is igénybe vehet, hogy elgondolkodjanak azon, valójában mit szeretnének az egyes felek, és hogyan lehet a legjobban olyan megoldást találni, amely mindenki számára megfelelő.
Mindenkinek időt kell adni arra, hogy elgondolkodjon azon, amit a többi ember valójában mondani szeretni a konfliktusban, és hogyan lehet jótékonyan értelmezni és hasznosítani.
Higgadt ésszerű gondolkodásmóddal hozzon döntéseket!

A hatalmi struktúrák és a vezetői szerep

A betöltött pozíciótól is függ milyen konfliktus helyzetekben kell részt vennie.
A konfliktuskezelés egyik fontos szintje annak felismerése, hogyan lehet részt venni a megoldásban, ha nem vagyunk hatalmi helyzetben, és hogyan biztosítható, hogy mindenki meghallgassa az álláspontunkat.
A vezetők felelőssége, hogy belépjenek, amikor a konfliktusok elszabadulnak. Nekik kell mindenki igényét meghallgatni és még a legnehezebb helyzetben is döntést hozni. A "hagyjuk, hogy az emberek döntsenek egymás között" álláspont, nem mindig a legjobb és legértékesebb stratégia az állandó konfliktusokkal szemben.

Aktív hallgatás és testbeszéd

Aktív hallgatás és testbeszéd

Időnként a konfliktus tényleges üzenete nem maga a probléma, hanem a hozzáállás, amellyel valakit kezelnek.
Az egyik legjobb módszer a döntéshozatal alapvető szükségleteinek kielégítésére a lehető legmeghatározóbb testbeszéd és nyelv használata. A folyamat szempontjából kulcsfontosságú lehet az aktív hallgatás és annak világossá tétele, hogy megérti a másik nézőpontját, mielőtt a saját véleményét ismerteti.
Az aktív hallgatás és a pozitív üzenet küldése nem könnyű. A valóság az, hogy ezeket a tulajdonságokat normál körülmények között tudja alkalmazni, nem azt jelenti, hogy automatikusan, konfliktus helyzetben is megtörténnek.
Szerepjátékkal és a valós szituációkkal történő gyakorlás segíthet az önkontroll és pozitív válaszadási mechanizmusok felépítésében, így valószínűbb, hogy könyebben tudja alkalmazni ezt a módszert a valós konfliktus helyzetekben is.

A sikeres megoldás alkalmazása a jövőben

Noha egy megoldott konfliktus minden bizonnyal megünnepelhető, gyakran vannak olyan külső tényezők, amelyek a konfliktusokat valószínűbbé teszik.
Ha stresszes napjai vannak, vagy a csapattagok kevés útmutatást kapnak egy adott feladat kérdésben, akkor nagyobb a valószínűséggel egy újabb konfliktusnak.
Gondolja át, milyen tényezők voltak a legutóbbi konfliktusban a résztvevők álláspontjaiban, és mely külső tényezők nehezítették a dolgokat. Függetlenül attól, hogy vezető vagy sem, beszélhet olyan tényezőkről, amelyek elősegítik vagy elfojtják a konfliktusokat.
Bizonyos kontextusokban, ahol a konfliktus egyszerűen a munka része, fel kell készíteni a csapatot a konfliktuskezelési stratégiákra, így feszültségmentesen oldhatják meg azokat.

Más esetekben ahol a konfliktus nem a munka része, új szabályokkal vagy a vezetőség egyértelműsége révén csökkenthetőek.
Akárhogy is, de egy frusztráló és nehezen megoldható konfliktus is kulcsfontosságú betekintést nyújthat abba, hogy miként lehet jobbá tenni ezeket a helyzeteket a jövőben.

Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot, kártyaadatok megadása nélkül!😊

További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!

Forrás 👈

Megosztás

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 26.

Időmenedzsment, a legjobbtól tanulva

Mi is az Eisenhower mátrix? És miért hasznos?

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 23.

A leggyakoribb kommunikációs kihívások

Az emberek sokféle módon kommunikálhatnak, beleértve az arckifejezéseket, a szóbeli utasításokat és a testbeszédet. Mivel az üzenet továbbításának számos módja van, fontos, hogy a kommunikáció során egyértelművé tegyük a szándékunkat. Ez különösen lényeges a munkahelyeken, amikor csapatban veszünk részt egy fontos feladatban vagy projektben.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 19.

Az erős kommunikáció a siker eleme - második rész

Újabb olyan belső kommunikációs statisztikákat hoztunk, amik ötleteket adhatnak a vállalati kultúra fejlesztésére!

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. június 16.

Próbálja ki most

Az Onbox hatékonyabbá tette a Mi munkákat,
és az Ön csapatáét is azzá teszi

Próbálja ki kártyaadatok nélkül