A munkahelyi kritika kezelése
A munkahelyen gyakran meg kell hallani és fel kell dolgozni egy vezetőtől, menedzsertől vagy más munkatárstól kapott kritikát. Ahhoz, hogy a kapott kritikán javítani tudjon tudnia kell hogyan lehet meghallgatni, megérteni és alkalmazni a kapott javaslatokat.
A munkahelyi kritika elfogadása fontos lépés lehet a hatékonyság és a szakmai siker növelése felé. Ebben a bejegyzésben néhány olyan tippet gyűjtöttünk össze amely segíti a kritika helyes feldolgozását.
Figyelem
Nyitottan és figyelmesen hallja meg amit valójában mondani akarnak. Ha szükséges tegyen fel kérdéseket, hogy minél jobban megértése mi a probléma oka.
Jó szándék
Ne következtessen automatikusan arra, hogy az a személy aki kritizálja ki akarja túrni a cégből. Természetesen néha előfordul, de általában nem ez a kritika elsődleges oka.
Nem személyes
Ne feledje, a munkáját kritizálják és nem a személyét. Soha ne vegye a kritikát személyes sertésnek, inkább egy javítandó feladatnak a munkában.
Testbeszéd
A nehezebb beszélgetések alatt tudatosan figyeljen a testbeszédre. Tartsa a szem kontaktust és ne tegye keresztbe a kezeit. A túlfeszültség elkerülésének érdekében figyeljen a légzésére is.
Visszatérés
Ha sikerült megfogadni a kapott véleményt és változtatott a munkáján tudassa ezt főnökével vagy a kritika megfogalmazójával. Ez bizonyítja, hogy oda figyelt rá és szeretne javítani a teljesítményén.
Idő
Mielőtt válaszolna, szánjon egy kis időt az első gondolatainak csillapodására. Gondolj át amit mondtak: Igazságos volt? Hasznos? Hogyan lehetne javulni? Ezután szakmai választ fogalmazhat meg, amely nem pusztán érzelmeken alapul.
Köszönöm
Mondjon köszönötet a kritika megfogalmazójának és foglalja össze mi az amin szeretne változtatni, hogy minél többet tudjon tanulni.
További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozz fel hírlevelünkre a lap alján 😊!
Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊