Az online meetingek alapszabályai

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. szeptember 15.
Megosztás

Az online értekezletek egyik fő problémája, hogy a beszélgetés résztvevői nem ismerik az úgynevezett netikettet. De ez a probléma könnyedén kiküszöbölhető, ha igyekszünk beleásni magunkat a virtuális értekezlet etikettet szabályaiba, ezáltal folyamatosan fejlődhet a virtuális térben történő meeting minősége és eredményessége.

Digitális együttműködés

Íme néhány olyan tipp, ami segít tökéletesíteni a munkatársakkal és (leendő) ügyfelekkel való online kapcsolattartást.

Megfelelő öltözet

Ügyeljen arra, hogy legalább deréktól felfelé nézzen ki elegánsan vagy az alkalomnak megfelelően. Nem nyújt jó benyomást egy délbe pizsamában meetingező kolléga. Amellett, hogy a megfelelő öltözet segít a munkatársainak és az ügyfeleknek, hogy komolyan vegyék Önt, a sikerhez való öltözködés pozitív hatással van a mentális és érzelmi állapotra is, ezzel lehetővé téve, hogy magabiztosnak érezze magát és produktívabb legyen.

Technikai ellenőrzés

Egy online meeting során nincs annál nagyobb időpazarlás, amikor technikai nehézségek akadályozzák a videokonferencia-hívást. Ezért fontos, hogy mindenki legalább 5 perccel a megbeszélés kezdete előtt be jelentkezzen a találkozóra. Így a találkozó kezdete előtt van ideje ellenőrizni, hogy sikeresen csatlakozhat-e az online megbeszéléshez, és hogy az Ön által használt eszközök és technológiák megfelelően működnek-e.

Környezet

Elég nehéz komolyan venni az embereket, amikor mögöttük az ágyukat, a koszos ruhákat, a rendetlenséget, a nyitott szekrényeket, vagy a félig elfogyasztott ételeket tartalmazó tányérokat látjuk. Tervezze meg és tesztelje, hogy mi fog látszani a kamera nézetében jóval az értekezlet előtt, és hozzon létre egy profinak tűnő beállítást. Szakemberek azt javasolják, hogy egy nyitott szoba helyett legyen egy fal maga mögött. Valamint helyezzen olyan tárgyakat a háttérbe, amelyek harmónikus irodai környezetet sugallnak. A világítás szintén fontos a szakmai környezethez. Ne legyen ablak előtt, mert ez sötét sziluettet varázsol. És ügyeljen arra, hogy szobája világítása megfelelő legyen ezáltal jól látható lesz a kamera előtt.

Némítás

A háttérzaj a legrosszabb, és szinte lehetetlen elkerülni. Akár a gyerekei játszanak a háttérben, akár a kutyája ugat, akár a szirénák zúgása a távolból, akár kollégái beszélgetése és ezt szorozzuk meg annyiszor, hogy mindenki hívás közben egy zajos helyzetet kap, nem beszélve a többször előforduló különböző mikrofonokból érkező visszhangokról. Éppen ezért az egyik legfontosabb virtuális etikett-tipp, az, hogy elnémítja magát, amikor éppen nem beszél. Sokszor a megbeszélés házigazdája képes kezelni ezt, és szükség szerint némíthatja az embereket, de ha ez nem így van, akkor tudnia kell, hogyan tudja ki- és bekapcsolni mikrofonját.

Pár ötlet, hogyan tudja korlátozni a zavaró tényezőket:

  • Csukja be a szoba ajtaját
  • Kapcsolja ki vagy némítsa le a telefonját
  • Meeting alatt ne ellenőrizze az e-maileket
  • Használjon jegyzetfüzetet és tollat jegyzeteléshez (Lehetőség szerint ne írjon számítógép billentyűzetén, mert a benne található mikrofon közvetlenül mellette helyezkedik el.)
  • Használjon fülhallgatót a háttérzaj csökkentésére
  • Ne egyen a virtuális találkozók alatt
  • Ne nyisson meg egyszerre több ablakot, és próbáljon egyéb feladatokat elvégezni az értekezlet alatt. (A megbeszélés alatt csak a szükséges dokumentumokat és prezentációkat érdemes a képernyőn elhelyeznie.)
  • Ne beszéljen bele és ne szakítson meg másokat, amikor beszélnek

További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozz fel hírlevelünkre a lap alján 😊! Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊

Forrás 👈

Megosztás

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. szeptember 15.

További érdekes tartalmakért kövessen minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.

Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Miért hasznos a feladatlista?

Mindenkinek vannak olyan napjai, amikor rengeteg elvégezendő feladata van, és nem tudja, hogyan fogja az összeset elvégezni. Könnyen eláraszthat a hatalmas mennyiségű tennivaló, amiket nap, mint nap el kell végeznünk. Ilyenkor segítséget nyújthat a feladatlista használata.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. szeptember 11.

Rend a lelke mindennek

Tartja a jól ismert közmondás. Egy átlagos munkanap körülbelül negyede azzal megy el, hogy a beérkezett e-maileket kezeljük. Viszont egy jól rendszerezett, átgondolt postafiók segít időt megtakarítani, amit egyéb, sok esetben hasznosabb feladatokra lehet használni.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. szeptember 4.

A RICE pontozási modell

RICE koncepció az üzenetküldő és szoftvergyártó Intercomtól származik. A szolgáltatás csapata kidolgozta a RICE prioritási modellt, hogy javítsa a saját belső döntéshozatalának folyamatait.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. szeptember 4.

Az Ön igényeire fejlesztve

Próbálja ki az Onbox rendszerét