Mi is az az MVP?
A startupoknál gyakran előfordul, hogy először egy Minimum Viable Product-okat (MVP) azaz minimálisan működőképes terméket hoznak létre.
Az MVP lényege, hogy egy olyan kezdetleges, prototípus terméket állítson elő, amelyet fel tud ajánlani az ügyfeleknek, hogy megfigyelje a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos tényleges viselkedésüket. Így Látni, hogy az emberek valójában mit csinálnak egy termékkel és milyen irányba érdemes folytatni annak fejlesztését. Hiszen ez a módszer sokkal megbízhatóbb, mint megkérdezni az embereket, mit tennének.
Összegyűjtöttünk számos sikeres MVP példát, ami segíthet megmutatni, mire kell koncentrálniuk a startupoknak szolgáltatásaik fejlesztésekor.
Ahogy induláskor nevezték ’Thefacebook’ MVP-je az volt, hogy összekapcsolta a hallgatókat a főiskolájukon,egyetemükön vagy az osztályukon keresztül. Az ötlet már létezett egyéb közösségi platformokon, de a Facebook egyszerűsége és az egyetemisták elérése megállíthatatlannak bizonyult. Ez tette lehetővé az összes utána következő funkció létrehozását.
Airbnb
Brian Chesky és Joe Gebbia egy tetőtéri lakásban éltek San Franciscóban, és nehézségeik voltak a bérleti díj befizetésével. Ekkor döntöttek úgy, hogy szerencsét próbálnak és elindítják vállalkozásukat. A közvetítő elhagyása és a rövid távú bérlési idő biztosítása volt az Airbnb legfontosabb küldetése. Az ötlet kipróbálásához szállást biztosítottak azoknak, akik a városba érkeztek, hogy részt vegyenek egy pár napos konferencián. Brian és Joe készített néhány képet a lakásról és létrehoztak egy egyszerű weboldalt és pár nap alatt megérkeztek az első fizető vendégeik.
Amazon
Az Amazon 1994-ben könyvek online értékesítésével kezdte, méghozzá bárki számára elérhető alacsony áru könyvekre összpontosítva, leegyszerűsített web-dizájnnal. A vállalat növekedése és elágazása kellett ahhoz, hogy az elektronikus kereskedelem központjává váljon.
Dropbox
Egy rendhagyó eset, ők egyáltalán nem gyártottak terméket, ehelyett úgy tettek, mintha magyarázó videót készítenének. Meg akarták vizsgálni, hogy fájlszinkronizálási ötletük közel áll-e ahhoz ami érdekes lehet az emberek számára. Ahelyett, hogy kiépítettek volna egy egész hardver infrastruktúrát és kifejlesztettek alkalmazásokat, Arash Ferdowsi és Drew Houston a Dropbox alapítói felbecsülhetetlen időt, rengeteg erőfeszítést és pénzt spóroltak.
Ön milyen vállalkozásokat sorolna a példák közé?
Látogasson el facebook vagy instagram oldalunkra további érdekes tartalmakért, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre a lap alján 😊 !
Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊