Üzleti terv készítése

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2021. február 1.
Megosztás

3.rész

Működési és marketing stratégia

Az előző két részben az üzleti terv első négy fejezetét mutattuk be. Ha ezeket sikerült körbe járnia következhet, a működési és marketing terv elkészítése.

Üzleti terv

Működési terv

A működési terv bemutatja, hogy az eddig körbejárt fejezetek, hogyan működnek vagy fognak működni a gyakorlatban. Itt kell bemutatni, hogy a vállalkozás hol és hogyan fogja előállítani a terméket vagy szolgáltatást, hogyan történik a termék gyártása vagy a szolgáltatás kivitelezése. Ennek a résznek egyszerűnek és lényegre törőnek kell lennie, hogy külső olvasóként is egyértelmű legyen a termék/szolgáltatás mivel tűnik ki versenytársai közül a piacon. Továbbá bemutatja, a mennyiségi és minőségi elvárásokat, és az alkalmazandó technológiát. Fontos, hogy rövid, illetve hosszú távú mérföldköveket is felállítsunk pl. heti, illetve évi növekedésekre.

Marketing és értékesítési terv

A hatodik fejezet a marketing és értékesítési terv szakasza részletesen bemutatja, hogyan kívánja elérni a célpiaci szegmenst, hogyan tervez eladni a célpiacon, milyen az árképzési terve, valamint milyen típusú tevékenységeknek és partnerségeknek kell sikeresen teljesülnie. A marketingterv megírásakor érdemes valamelyik marketing mixet alkalmazni. Ezek közül a legelterjedtebb a 4P, azonban van modernebb megközelítés is, mint például a 7P és a 4C modell.

4P az alábbi elemeket tartalmazza:

  • Product (termék): Meg kell határozni a termék sajátosságát és bemutatni, hogy melyik az az egyedi tulajdonsága, amelyet a reklámkampányok során érdemes kiemelni. Ez lehet pl. egy hozzáadott extra szolgáltatás, különleges csomagolás, környezetbarát előállítási mód stb.

  • Price (ár): Miután meghatároztuk a termék célcsoportját, ehhez mérten kell meghatározni az árat, a versenytársakhoz viszonyítva. Az ár kialakításánál figyelembe kell venni a vállalkozás költségeit, és szolgáltatásunk, vagy termékünk minőségét is.

  • Place (értékesítés helye): Nagyon fontos, hogy meghatározzuk a célközönségünk milyen csatornákon érhető el a legnagyobb számban.

  • Promotion (promóció vagy eladásösztönzés): Az eladásra való ösztönzés tudatja a vásárlókkal a termék/szolgáltatás létezését. És felébreszti az igényt és a vágyat a termék iránt.

Látogasson el facebook vagy instagram oldalunkra további érdekes tartalmakért, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre a lap alján 😊 !

Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊

Forrás 👈

Megosztás

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2021. február 1.

További érdekes tartalmakért kövessen minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.

Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Üzleti terv készítése

2.rész

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2021. január 27.

Üzleti terv készítése

1.rész

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2021. január 22.

Vállalkozás indítása

Hogyan kezdjen hozzá? - 1. rész

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2021. január 19.

Az Ön igényeire fejlesztve

Próbálja ki az Onbox rendszerét