Miről árulkodik a különböző hangulatjelek használata?
Az arckifejezéseket utánozó jeleket először 1982-ben Scott E. Fahlman, a Carnegie Mellon Egyetem professzorának javaslatára kezdték el használni. A professzor észrevette, hogy az üzenetek értelmezésbéli különbségei több esetben félreértésekre adtak okot. Ezért elkezdték használni az első írásjelekből álló „:-)” mosoly fejet, ezzel megkülönböztetve a viccesnek vagy ironikusnak szánt üzeneteket a komolyaktól.
Napjainkban már közel 1000 emoji áll rendelkezésünkre és legalább ennyi, naponta frissülő gif. A legújabb felmérések és trendek szerint a különböző hangulatjelek használata megmutatja mennyire vagyunk fiatalosak és napra készek, vagy azt is, ha inkább az idősebb korosztályt erősítjük.
A Perspectus Global ügynökség szerint egy átlagos brit internet felhasználó 76 hangulatjelet küld hetente. A közvélemény-kutatása szerint a legnépszerűbb hangulatjel minden korosztályban az örömkönnyeket síró nevető arc volt. A legkevésbé népszerű szimbólum pedig a baljós koponya és a csontváz emoji volt. A megkérdezett 16 és 29 év közöttiek 24 százaléka szerint a hüvelykujjával felfelé emoji azt sugallta, hogy használója az idősebb korosztályba tartozik.
További hangulatjelek, amelyek jelzik, hogy tanácstalanok vagyunk a modern kultúrával kapcsolatban, a poo emoji, az arcát eltakaró majom és a tapsoló ikon.
Sok emojinak, amelyek megjelenésükkor népszerűek voltak, ma már sokkal modernebb helyettesítők vannak. Arra is figyelmeztetettek, hogy mások durva vagy akár sértő jelentéseket kaptak.
A felmérés szerint A felfelé mutató hüvelykujj passzív agresszív hangulatjel azok számára, akik nem elég bátrak a középső ujj hangulatjel használatához. A piros szív elavult, ősi hieroglifa az MSN és Myvip időkből. Napjainkban a fekete vagy fehér szív emoji sokkal divatosabb. A hangosan síró arcot az idősebb emberek gyakran nem megfelelő módon használják, a most új nevető arcként használják.
A majmos emojik és az összekulcsolt kezek a 30+ korosztály túlzott használata miatt már nem trendi a Z generáció szerint.
Létezik egy egészen más fajta jelentés, amely általában az élelmiszerek, például a padlizsán emoji köré épül, és más dolgokat képvisel.
Ezek a szimbólumok napjainkban a mindennapi kommunikációnk létfontosságú részét képezik, mind a személyes, mind a szakmai kommunikációban. Ez a kutatás mégis azt jelzi, hogy érdemes átgondolni, mikor melyik hangulatjelet használjuk.
Látogasson el facebook vagy instagram oldalunkra további érdekes tartalmakért, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre a lap alján 😊 !
Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊