A kialakult helyzetnek lesznek nyertesei is - interjú Varga Istvánnal
„Ez a helyzet nem jelenti az offline végét, de valamilyen értelemben mégis jelentősen átalakítja az emberek és a cégek gondolkodását, jövőbeli működését.” Táv-interjú sorozatunk harmadik részében Varga Istvánt, a Business Flow alapítóját kérdeztük.
Ki Varga István? Hogyan mutatnád be önmagad 5 szóban vagy egy bővített mondatban?
A vállalkozók fejlődését szolgálom, ezért hasznos eszközöket fejlesztek számukra, mint a Business Flow, a Business Energy üzleti közösségek, vagy az Értékesítők Napja konferencia sorozat. Pályafutásomat multinacionális vállalatoknál kezdtem, így dolgoztam FMCG piacon, gyógyszeriparban, és a pénzpiacon is vezetőként, valamint vezetők vezetőjeként. Büszke vagyok a páromra és 2 gyermekemre, akik arra inspirálnak, hogy olyan dolgokat hozzak létre, amelyre méltán ők is büszkék lehetnek.
Emberileg hogyan éled meg napjainkat?
Alkalmazkodom a helyzethez - azt a szemszöget keresem, amiből a legjobb perspektíva nyílik számunkra. Ezt szinte minden helyzetben meg lehet találni, csak végig kell gondolni az új kereteket és a lehetőségeket. Véget ért egy korszak és egy új kezdődik el, ami jelentősen átrendezi az életünk prioritásait. Ez a helyzet nagyon sok eddig működő örök érvényűnek gondolt szabályt felülír és átrendez. Én rugalmas típus vagyok, aki könnyen alkalmazkodik - hamar feltalálom magam az új szituációkban. Definiálom az új kereteket és a játékszabályokat, és ezek szerint kezdem újra. Másnak is ezt javaslom...
Hogyan éled meg szakmailag?
Ez a helyzet nem jelenti az offline végét, de valamilyen értelemben mégis jelentősen átalakítja az emberek és a cégek gondolkodását, jövőbeli működését. Mi pillanatok alatt átálltunk az offline üzleti találkozókról az online-ra, mert ezek a keretek adottak. Amikor a jelen krízis helyzetnek vége lesz - mert semmi nem tart örökké - másképp fogunk gondolkodni és tevékenykedni. A jelen helyzet olyan készségeket és módszereket fejleszt ki mindannyiunkban, amiket eddig nem ismertünk, nem próbáltunk, vagy idegenkedtünk tőle. A jövőben ezekre sokkal jobban fogunk támaszkodni - pl.: az online kommunikációs platformok használata utazás helyett.
Hogyan kezeled a kialakult helyzetet a munkád során, csak az ami publikus?
Számomra nagyon izgalmas ez a helyzet, egy új kihívásként tekintek rá. A csapatommal, valamint az üzleti közösségünk tagjaival lehetőségként kezeljük ezt a helyzetet, mert az is. Amikor a szabályok átíródnak, a piac is átrendeződik - aminek lesznek vesztesei, de nyertese is. Mint mondtam, mi egy pillanat alatt átálltunk online-ra, hiszen olyan eszközrendszert fejlesztettünk a vállalkozásunk támogatására, amely ezt könnyen lehetővé tette. Egy hét elteltével nem a krízishelyzet tűzoltásával foglalkozunk, hanem a növekedésen dolgozunk, hogy minél több vállalkozót tudjunk a helyes szemszögre átállítani. Változik a világ, nekünk is változnunk kell. Erre nem mindenki lesz képes, vagy hajlandó, de fel kell ismernünk, hogy nincs más választásunk.
Milyennek látod az általad képviselt szervezetet 3 - 6 hónap múlva?
Mivel nagyon hamar átálltunk az "új keretekre" és ez a helyzet felpörgeti a kapcsolatépítési és együttműködési igényeket, én bizakodó vagyok és növekedést tervezek. Jelen tények is ezt igazolják, hiszen néhány héten belül több új üzleti klubunk is elindul - természetesen online. Szerintem duplájára fog nőni ez idő alatt a vállalkozói közösségünk.
Mit üzennél annak, aki most nem tudja mihez kezdjen?
Csatlakozzon egy üzleti közösséghez, amelyik számára szimpatikus. Ez nem csak a túlélését fogja jelenteni, hanem kihat a pozitív hozzáállására, a helyes piaci stratégia kialakítására, és az új irányok meghatározására is. Itt szövetségeseket, megfelelő kapcsolatokat, inspirációt és támogatást fog kapni, amire szüksége is lesz.