A sikeres emberek 15 titka
Kevin Kruse több, mint kétszáz sikeres és hatékony embert kérdezett arról, hogy mi a hatékonyságuk titka.
A felmérésből kiderült hasznos tanácsokat szeretnénk megosztani veletek, amik segíthetnek, hogy rövidebb idő alatt több mindent érj el és elkerüld a túlterheltséget.
A pénz elveszíthető és újra vissza szerzhető, de az idő nem. Minden percük be van osztva és szigorú napirendet követnek.
Egyszerre csak egy feladatra koncentrálnak. Igyekeznek a nap első felében elvégezni a nehezebb, időigényesebb feladatokat.
Minden feladatot beütemeznek a naptárjukba. Tudtad, hogy ezt az Onbox naptár funkciójával is megteheted?
Megelőzik a halogatást. Ha egész héten salátát szeretnének enni, nem vásárolják magukat tele zöldségekkel a héten elején, hiszen annyi apró dolog közbe jöhet ami miatt a saláta készítés ugrik, a zöldségek pedig a szemetesben landolnak.
Haza érnek vacsorára. A feladatok listája szinte mindig hosszabb, mint amit egy nap alatt el lehet végezni. De egy sikeres ember tudja, hogy más fontos dolgokra is időd kell fordítania, például: családra, testmozgásra stb...
Jegyzetelnek. A hatékony emberek azzal, hogy minden gondolatukat leírják felszabadítják az agyukat.
A leveleiket naponta csak néhányszor dolgozzák fel. Ha minden pittyenésre vagy rezgésre reagálnának kiesnek a feladatra való koncentrálásból. Helyette a hatékonyságot figyelembe véve van aki naponta csak egyszer, mások reggel, délben és este ellenőrzik a bejövő leveleiket.
Minimalizálják a meetingeket. Egy rossz értekezlet felesleges időt vehet el a napból, amit más hasznosabb feladatok elvégzésével is lehetne tölteni. Előző cikkünkben olvashatsz a hatékony meeting szervezésről.
Nemet mondanak. Mindennap csak 1440 hasznos percünk van, nem szabad őket elpazarolni.
Követik a 80/20-as szabályt. A Pareto elv szerint az eredmények 80 százaléka az aktivitás 20 százalékából érkezik. Mindig igyekeznek erre a 20 százalékra koncentrálni.
Delegálnak. A sikeres emberek nem szeretnének mindent kontrollálni és mikromenendezselni. Nem azt kérdezik hogyan tudnák megoldani, hanem kinek kellene kiosztani és hogyan lesz elvégezve.
Tematizálják a napokat. Például hétfőre szerveznek találkozókat, kötelező megbeszéléseket, kedden az adminisztratív munkára koncentrálnak, szerdán elmélyülnek a feladatokban stb…
Csak egyszer. Mindent elvégeznek az adott pillanatban, hiszen a halogatás köztudottan az egyik leggyakoribb stresszforrás.
Kialakítják a reggeli rutint. A sikeres emberek számára minden nap ugyanúgy kezdődik valakinek sporttal, valakinek egy kiadós reggelivel vagy egy hosszú fürdővel, de abban mindannyian egyet értenek, hogy a reggeli rituálé elősegíti a sikeres napot.
Energia! A hatékony emberek a kiegyensúlyozott táplálkozást, a megfelelő mennyiségű alvást vagy a szabadságukat ritkán áldozzák be a munka oltárán.
Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot, kártyaadatok megadása nélkül!😊
További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon!
Forrás 👈