A felelősségben tartás

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. november 18.
Megosztás

Feladatot kiosztani nem egyszerű feladat. Hogyan tudjuk hatékonyan csinálni, hogy utána ne kelljen aggódnunk érte, hogyan halad?

feladatkiosztas

Nehéz kérdés ez, hiszen egy vezetőnek feladatkiosztáskor tekintettel kell lennie arra, hogy a másik hogyan tudja teljes mértékben befogadni azt, amit szán neki.

Van, amikor rendelkezünk kialakított belső kommunikációs rendszerrel, de mégsem tudunk eredményesen működni.
Ezt mutatja be az a 157 országot érintő kutatás, ami 50.000 embert vont be és 3 éven át tartott.
A résztvevő emberek 96%-a szerint szükséges a visszajelzés szervezeten belül, tehát igénylik a munkájuk értékelését rendszerezett, formális keretek között.
86%-uk akár a negatív visszajelzéseket is könnyebben elfogadná, ha azok az imént említett keretekbe lennének foglalva.

Azonban az egy ijesztő adat, hogy az emberek 57%-a nem ajánlaná saját munkahelyét egy olyan helyként, ahol jó dolgozni...
Míg a cég szolgáltatását vagy termékét igen. Ez annyit jelent, hogy a szervezet értékteremtését elismerik, de a módszereket, ahogy ezt elérik, már nem.

A kérdőívet kitöltők legnagyobb része nagyobb felelősségre vágyna, lehetőségre az egyéni fejlődésre, amit nem kap meg. De ha meg is kapnák az esélyt, a gyakorlatban ez már a feladat kiosztásánál elcsúszik. Mert a feladatkiosztás és a felelősségbentartás a szervezetek egyik legnagyobb mumusa.

Mert néha elfelejtjük észben tartani, hogy:

  • A feladatnak legyen felelőse, ne csak végrehajtója! Ez lehet egy és ugyan az a személy is!
  • A feladat célját is mondjuk el! MIÉRT kell megcsinálnunk, mire lesz hatással? Sok esetben nem egyértelmű!
  • Egyértelműen kommunikáljuk, hogy milyen eredményt várunk!
  • Folyamatos támogatást biztosítsunk és engedjünk teret a kérdéseknek!
  • És végül, kövessük nyomon a folyamatot és adjunk visszajelzést!

feladatlista

Nem tűnik nehéznek, de mégsem szokott menni. Holott a KKV-k esetében a legegyszerűbb módja a hasonló hibák elkerülésének a feladatlista lenne.
Mert bár a szótól is tartunk, hogy feladatlista, de lényegében ez nem más, mint egy rendszer, ami keretet ad. Az Ügyfeleink, akik feladatlistákat alkalmaznak, akár az elektronikus levelezésükben, akár nyomtatott formában, legalább 35% -al hatékonyabban működnek.
Az Onbox rendszerében lévő Feladatlista funkció ezt az együttműködést hivatott elősegíteni.

Mert, ahogy már említettük, keretek között lehetünk igazán hatékonyak és kreatívak.

Megosztás

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. november 18.

További érdekes tartalmakért kövessen minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.

Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Netikett: Belső kommunikáció a gyakorlatban!

IT szervezetként a kommunikációval foglalkozva elkötelezetten hisszük, hogy az információ áramlása a vállalaton belül és kívül meghatározza a szervezet jólétét. Legyen szó 2 vagy 100 fős cégről, csak együttműködéssel lehetséges fenntartani a folyamatos fejlődést. Hogy mennyire fontos a belső kommunikáció, itt egy tökéletes példa:

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. november 10.

Mitől lesz az Onbox egy emberközeli szoftver?

Kutatásaink azt mutatják, hogy a cégek 80%-a hallotta már azt a - lassan már - közhelyet, hogy “a digitalizáció meg tudja könnyíteni a napi munkát”. A helyzet az, hogy ezt megerősíti a BDO Magyarország tanulmánya, ami arra hívta fel a figyelmet, hogy mivel a munkaerőhiány várhatóan hosszú ideig fennálló probléma marad, a cégeknek számolniuk kell az egyszerűbb folyamatok automatizálásával.

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. november 7.

Mindennapi vezetés: kíméljük meg magunkat

A cégük, illetve vállalkozásuk ott tart, ahol fél évvel ezelőtt tervezték?… És hol fognak tartani 6 hónap múlva? Látják e a szép jövő ígéretét, vagy a napi gondok egyszerűen beárnyékolják a lehetőségeket?

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. október 18.

Az Ön igényeire fejlesztve

Próbálja ki az Onbox rendszerét