A felelősségben tartás
Feladatot kiosztani nem egyszerű feladat. Hogyan tudjuk hatékonyan csinálni, hogy utána ne kelljen aggódnunk érte, hogyan halad?
Nehéz kérdés ez, hiszen egy vezetőnek feladatkiosztáskor tekintettel kell lennie arra, hogy a másik hogyan tudja teljes mértékben befogadni azt, amit szán neki.
Van, amikor rendelkezünk kialakított belső kommunikációs rendszerrel, de mégsem tudunk eredményesen működni.
Ezt mutatja be az a 157 országot érintő kutatás, ami 50.000 embert vont be és 3 éven át tartott.
A résztvevő emberek 96%-a szerint szükséges a visszajelzés szervezeten belül, tehát igénylik a munkájuk értékelését rendszerezett, formális keretek között.
86%-uk akár a negatív visszajelzéseket is könnyebben elfogadná, ha azok az imént említett keretekbe lennének foglalva.
Azonban az egy ijesztő adat, hogy az emberek 57%-a nem ajánlaná saját munkahelyét egy olyan helyként, ahol jó dolgozni...
Míg a cég szolgáltatását vagy termékét igen. Ez annyit jelent, hogy a szervezet értékteremtését elismerik, de a módszereket, ahogy ezt elérik, már nem.
A kérdőívet kitöltők legnagyobb része nagyobb felelősségre vágyna, lehetőségre az egyéni fejlődésre, amit nem kap meg. De ha meg is kapnák az esélyt, a gyakorlatban ez már a feladat kiosztásánál elcsúszik. Mert a feladatkiosztás és a felelősségbentartás a szervezetek egyik legnagyobb mumusa.
Mert néha elfelejtjük észben tartani, hogy:
- A feladatnak legyen felelőse, ne csak végrehajtója! Ez lehet egy és ugyan az a személy is!
- A feladat célját is mondjuk el! MIÉRT kell megcsinálnunk, mire lesz hatással? Sok esetben nem egyértelmű!
- Egyértelműen kommunikáljuk, hogy milyen eredményt várunk!
- Folyamatos támogatást biztosítsunk és engedjünk teret a kérdéseknek!
- És végül, kövessük nyomon a folyamatot és adjunk visszajelzést!
Nem tűnik nehéznek, de mégsem szokott menni. Holott a KKV-k esetében a legegyszerűbb módja a hasonló hibák elkerülésének a feladatlista lenne.
Mert bár a szótól is tartunk, hogy feladatlista, de lényegében ez nem más, mint egy rendszer, ami keretet ad. Az Ügyfeleink, akik feladatlistákat alkalmaznak, akár az elektronikus levelezésükben, akár nyomtatott formában, legalább 35% -al hatékonyabban működnek.
Az Onbox rendszerében lévő Feladatlista funkció ezt az együttműködést hivatott elősegíteni.
Mert, ahogy már említettük, keretek között lehetünk igazán hatékonyak és kreatívak.