A változás 8 lépése

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2021. március 9.
Megosztás

John Kotter — Olvad a jéghegyünk című könyve a pingvinek kolóniájáról szól az Antarktisz régióban. A pingvinek hosszú ideig békésen éltek együtt, és nem vették észre a változás szükségességét. Egy nap, egy kíváncsi pingvin, Fred, megdöbbentő dolgot vett észre, amely veszélyezteti a létüket. A jéghegy, amely az otthonuk volt, olvadt. Annak ellenére, hogy figyelmeztette a többi pingvint a kiemelkedő veszélyre, senki sem vette komolyan. Figyelembe véve azt a tényt, hogy Frednek nincs semmilyen tekintélye a kolónián belül, rájött, hogy szükség van a változás megindítására. Ennek elérése érdekében egy másik pingvint, Alicet keresett meg, aki nyitottabb és rugalmasabb volt.

Az állatmesék szórakoztatóak, de az igazi előnyük az, hogy segíthetnek az emberek cselekedeteit formálni. A pingvines történetet annak illusztrálására használják, hogy megmutassák az emberek hogyan reagálnak a változásokra. A mese számos olyan elemet ábrázol, amely magában foglalja a zavartságot, a belátást, a hősiességet és a változásokkal szembeni ellenállást. Ezenkívül bemutatja azokat a kihívásokat is, amelyekkel nap mint nap találkozunk a változások megvalósítása közben, és hogyan kezeljük őket. Ezek között szerepel a probléma hatékony azonosítása, a probléma sürgős megoldásának szükségességének felismerése, a csapatmunka integrálása és a dobozon kívüli gondolkodás. A probléma megoldása érdekében a pingvinek számos problémát tapasztaltak, például szkepticizmust. A pingvinek azonban a választások hatékony kiválasztásával képesek voltak alkalmazkodni egy új életmódhoz.

Tegye fel önmagának a történet által sugallt kérdéseket: vajon olvadó jégtáblán él? Vagy olyan jégtáblán, amely elolvadhat? Ha megvannak a válaszok, kezdődhet a változás, ebben segít Kotter kutatásai alapján a sikeres változtatás 8 lépése:

  1. Változtatási hangulat Segítsen felismerni a változás szükségességét és az azonnali cselekvés fontosságát.

  2. Vezetői csapat összeállítása Határozza meg a teendőket és gondoskodjon arról, hogy a megfelelő csapat vezényelje le a változást.

  3. Szemléletváltási stratégia Mutassa be, hogy miben fog különbözni a jövőbeli stratégia, és miként fogják alkalmazni.

  4. Kommunikáció Részletesen mondja el a terveit, annak érdekében, hogy a lehető legtöbben megértsék és elfogadják a változást.

  1. Hatáskörök Legyen meg mindenkinek a feladata aminek elvégzésért felel.

  2. Rövid távú sikerek A fokozatosan elért részeredményekről is mindig számoljon be.

  3. Ne adja fel! Az első sikerek után energikusabban és gyorsabban hajtsa végre a változtatásokat.

  4. Új kultúra kialakítása Ragaszkodjon az új viselkedési formákhoz és tartsa kordában azokat, amíg kellően meg nem erősödnek ahhoz, hogy a régi hagyományok helyét elfoglalják.

Forrás 👈

Látogasson el facebook vagy instagram oldalunkra további érdekes tartalmakért, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre a lap alján 😊 !

Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊

Megosztás

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2021. március 9.

További érdekes tartalmakért kövessen minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.

Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Problémamegoldás gumikacsával

Tavaly decemberben kaptam egy karácsonyi ajándék csomagot, ami első ránézésre úgy tűnt, hogy fürdőjátékokat rejt. Így az első gondolatom az volt, hogy milyen érdekes ajándék és milyen klassz kiegészítő lesz a fürdőszobában, aztán elolvastam a mellékelt levelet és akkor ismertem meg a Rubber Duck Debugging módszert. Azóta a gumikacsa az íróasztalomon és nem a fürdőszobámban van.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2021. március 2.

Mindent az e-mail marketingről - 2.rész

Az előző részben az e-mail marketing foggalmát és egy hagyományos marketing e-mail részeit mutattuk be. Ebben a részben pedig a sikeres marketing kampány elemeiről lesz szó.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2021. február 26.

Mindent az e-mail marketingről - 1.rész

Kezdjük az elején. Mi is az az e-mail marketing? Az e-mail marketing egy olyan értékesítési és marketing stratégia, amely az e-maileket eszközként használja, kereskedelmi üzenetek eljuttatásakor ügyfelek vagy potenciális ügyfelek részére. Költséghatékonysága miatt világszerete népszerű egyaránt a B2B és a B2C vállalkozások körében.

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2021. február 23.

Az Ön igényeire fejlesztve

Próbálja ki az Onbox rendszerét