Az online kapcsolatépítés titkai
A kapcsolatépítés minden üzleti vállalkozás nélkülözhetetlen része. Ez teszi lehetővé a vállalkozások számára, hogy együttműködjenek egymással és növekedjenek.
Napjainkban fénykorát éli az online kapcsolatépítés az üzleti világban. Ha hosszú távon is fenntartható szakmai kapcsolatrendszert szeretne kiépíteni, akkor elengedhetetlen, hogy a jelenleg domináló online térben is sikeresen ki tudja alakítani új kapcsolatait.
Íme néhány tipp, amely ebben nyújthatnak segítséget.
Cél meghatározása
Határozzon meg egy hálózatépítési célt, azt, hogy munkát vagy befektetőt keres, esetleg barátságot szeretne kiépíteni és határozza meg üzenetét. Valamint azt is határozza meg, hogy milyen típusú emberekkel szeretne találkozni például konkrét vállalattal vagy iparággal.
Első benyomás
Akár csak a személyes kapcsolatépítésben, az online térben is nagyon fontos a megismerkedés első pár perce és az első benyomás. Győződjön meg arról, hogy online profilja mindig naprakész és azt sugallja aki valójában Ön. Ellenőrizze, hogy a közösségi média platformok tartalmazzák képességeit és tapasztalatait, így ha valaki át fut rajta egyből kiderülnek a főbb szolgáltatásai, amik érdekelhetik.
A networking, nem értékesítés!
Igyekezzen figyelni rá, hogy a kapcsolatépítés ne az eladásról, hanem a közös lehetőségekről szóljon, ez az alapja annak, hogy a kölcsönös bizalom kialakuljon. Viszont elmesélhet egy történetet arról, hogy miként segített másoknak beszélgető partnerével hasonló helyzetben. Mondja el neki, egy hasonló problémát és annak megoldását, de mindezt a lehető legegyszerűbben és rövidebben.
Keressen kapcsolódási pontot
Ha szeretne kapcsolatot létesíteni egy másik személlyel, próbáljon kapcsolódási pontot keresni, ez lehet akár egy közös ismerős is, akit megkérhet, hogy kösse össze Önöket ezzel is megkönnyítve a partnerség kialakítását. Vagy ha elolvasta egy cikkét, posztját, tanulmányát arra hivatkozva elmondhatja nézőpontját ezzel beindítva a beszélgetést.
Utókövetés
Egy kapcsolat rendszert nem elég felépíteni, folyamatosan gondozni is kell. Ehhez nagy segítséget nyújthat egy crm rendszer amiben vezetheti a kontaktokat, a hozzá tartozó információkat, és azt is, hogy mikor kell újra keresnie az üzelti partnerét. Az Onbox CRM funkciója kitűnő választás lehet erre a célra.
További érdekes tartalmakért kövess minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozz fel hírlevelünkre a lap alján 😊!
Próbáld ki ide kattintva a 30 napig ingyenes próbaidőszakot!😊