Előfordult már, hogy megpróbált valamire koncentrálni, de egyszerűen nem sikerült, mert akaratlanul is egy másik, befejezetlen projekten járt az agya? Ha igen, akkor már tapasztalta a Zeigarnik effektust, azaz azt az elméletet, miszerint az emberek hajlamosak jobban emlékezni a befejezetlen, vagy folyamatban lévő feladatokra, mint a befejezettekre.
Kétféle ember létezik, vannak a reggeli pacsirták, akik már hajnalban hatalmas energia lökettel kezdik a napot és gond nélkül vetik bele magukat a feladatokba. Valamint vannak az éjjeli baglyok, akiknek a reggel koránt sem a kedvenc napszakjuk, hiszen délután és éjjel sokkal aktívabbak. Viszont rengeteg olyan feladat van, ami nem tűr délutánig halasztást, így az a utóbbi típus számára is elengedhetetlen a produktív napindítás.
A halogatás egyike azon dolgoknak aminek még a legszervezettebb emberek is gyakran áldozatul eshetnek. Mit tehetünk annak érdekében, hogy legyőzzük a halogatást, és elkerüljük azt a stresszt és esetleges gyenge teljesítményt, amely a feladatok határideje előtti utolsó pillanatban történő elvégzéséből adódik? A kutatók szerint az ütemtervek kidolgozása és a feladatok elvégzésének megtervezése javíthatja az időgazdálkodási készséget. De hogyan is kezdjük hozzá?
Egy amerikai kutatás szerint a munkavállalók több, mint fele legalább a hét hatvan százalékában valamilyen stresszhelyzetbe kerül. Ezek a stresszhelyzetek nem csak a mentális, de az egészségi állapotra is negatív hatással lehetnek.
Karrierje során számtalan olyan helyzettel találkozhat, amikor ki kell lépnie a komfortzónájából, és kockázatot kell vállalnia. De mi is az a komfortzóna? A szótárban szereplő meghatározás szerint az a hely, ahol „jól érzi magát, és képességeit nem tesztelik”.
A helyes jegyzetelés egy nagyon fontos és értékes képesség. Ha képes jó jegyzeteket készíteni, akkor eredményesebben fogja elérni céljait, függetlenül attól milyen területen dolgozik vagy akár tanul. A hatékony jegyzetelés segít emlékezni az információkra, és segít megérteni azokat. A jegyzetek létrehozásuk után a gondolkodásunk jegyzőkönyvei, és a következő kreatív vagy üzleti projekt forrás anyagaként remek alapul szolgálhatnak.
Nem sok olyan ember létezik aki egyszer sem hallott volna még Mickey egérről, Donald kacsáról, Plútó kutyáról vagy akár Disneylandről. De vajon mit tud arról, aki megalkotta ezeket?
Már javában tart a Plastic Free July elnevezésű mozgalom, amely arra ösztönzi az embereket, hogy csökkentsék a műanyag hulladék termelést. Honnan ered ez a mozgalom? Miért éppen július? És milyen egyszerű változtatásokkal tudunk csatlakozni?
A karrier egy maraton és nem egy sprint, így ezaz út általában nem egyenes, hanem kanyargós és kihívásokkal teli. Összegyűjtöttünk néhány olyan tippet, amely segítséget nyújthat a helyes út bejárásához.
A forró nyári napokon sok hűsítő programot eltudunk képzelni, de az irodai munkavégzés nem tartozik ezek közé. Mégis megpóbáltunk néhány olyan tippet összegyűjteni amivel elviselhetőbbé tehetjük a kánikulát még akkor is, ha a szabadásg és a tengerpart messze van és egyelőre a munkáé a főszerep.
Ha fiókjai védelmére gyenge jelszavakat használ, azzal megkönnyíti a helyzetet, hogy illetéktelenek könnyedén hozzáférjenek. Íme néhány olyan tipp, amik segítségével biztonságosabb és erősebb jelszavakat hozhat létre.
Most, hogy egyre több cég tér vissza a home officeból az irodai munkavégzéshez érdemes csapatépítő programot szervezni annak érdekében, hogy a munkatársaknak könnyebb legyen a visszatérés és a fizikálisan is csapatban végzett munka. Természetesen ezen kívül számos jótékony hatása van ezeknek a programoknak.
Ha valami profinak és megbízhatónak tűnik, nagyobb eséllyel próbálják ki az emberek. Ha valami nem tűnik profinak, az esély is csekély ahhoz, hogy kipróbálják és esetleg megszeressék, vagy az üzleti partnerrel kapcsolatot építsenek. Tehát nem elég profinak lenni, annak is kell látszani. Ide tartozik a céges e-mail cím megléte is.
Az élet számos területén előfordulhat, hogy egyszerűen semmilyen ötlet nem jut eszünkbe egy-egy feladat vagy probléma megoldására. Mi segíthet ezekben a helyzetekben? Milyen módszerekkel tudunk átlendülni az alkotói válságon? Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk néhányat.
Az önbizalom fontos szerepet játszik az egészség és a pszichés jólét szempontjából. Valamint segíthet abban, hogy sikeresek legyünk a szakmai és magánéletben egyaránt. Az élet számos területére pozitívan kihat, ha megfelelő önbizalommal rendelkezünk.
Lényegében mind a spam, mind a levélszemét olyan üzeneteket jelent, amelyek zavarják a felhasználó postaládáját. Megjelenésekor a levélszemét olyan kéretlen hirdetésekre vonatkozott, amelyeket az emberek a postaládájukban találtak meg. Az internet és az e-mailek bevezetésével a levélszemét lett az a kifejezés, amelyet azon e-mailek meghatározására használnak, amelyek automatikusan bekerülnek a levélszemét mappába azáltal, hogy hirdetésként vannak megjelölve. Azok a cégek, amelyek levélszeméteket küldenek, tisztában vannak ezzel, és lehetőséget kínálnak a levelezőlistájukról való leiratkozására. A spam más. Irreleváns vagy nem megfelelő üzenetekként határozzák meg. A spam e-mailek különböző formában érkeznek, és céljuk, hogy becsapják Önt személyes vagy pénzügyi adatainak megszerzésének céljából.
Az első beszélgetések nem indulnak mindig egyszerűen, hiszen általában kevés vagy egyáltalán nincs háttérinformációnk a beszélgető partnerről. Ha azt szeretné, hogy valaki “felolvadjon”, akkor először meg kell törnie a jeget. Olyan társaságokban ahol a résztvevők nem ismerik egymást, a szórakoztató jégtörő kérdések hatékonyan képesek áttörni azt a normális hűvösséget, amely az emberek között fennállhat, még mielőtt megismerik egymást. A jégtörő kérdések sokoldalúak és könnyen testreszabhatók a találkozó igényeihez mérten. A résztvevők értékelni fogják, hogy a találkozó nevetéssel kezdődik, egy kényelmes környezetben. Ezek után a kérdések után általában a beszélgetések könnyebbé és természetesebbé válnak, hiszen biztosan rá fogja venni a másikat arra, hogy legalább mosolyogjon, és néha csak egy mosolyra van szükség egy életen át tartó barátság megindításához.
Néhány évvel ezelőtt Mel Robbins nehéz időszakon ment keresztül. Anyagi problémáik voltak, ami a férjével való kapcsolatára sem hatott pozitívan. Ezért minden este elhatározta, hogy másnap korán fog kelni, produktív lesz és helyre hozza az életét. De nem ez történt, az elhatározás ellenére másnap kinyomta az ébresztő órát, vissza aludt és csak későn kelt fel, ezáltal egyáltalán nem töltötte produktívan a napját, amitől csak egyre több kudarc élményt szerzett. Aztán történt valami, az egyik napon a tévében hallotta a visszaszámlálást egy rakétaindításról és valami megváltozott benne. Elhatározta, hogy másnap az ébresztő megszólalása után visszaszámol 5-ről 1-re és elindítja a napot.
A sikernek és a siker eléréséhez vezető útnak nincs konkrét receptje. Viszont vannak olyan tulajdonságok amelyeket birtokolva nagyobb valószínűséggel lesz sikeres valaki.
Egy vállalat vagy márkanév számos pozitív és negatív asszociációval együtt egy képet alkot. Ezek az asszociációk befolyásolhatják az ügyfél döntését, felfogását és érzéseit a márka iránt. Az a legjobb, ha a vállalkozás neve fülbemászó, könnyen megjegyezhető és elég hatékony ahhoz, hogy elmagyarázza termékének működését, és közölje azt az üzenetet, amelyet át akar adni a potenciális ügyfeleknek.
Az arckifejezéseket utánozó jeleket először 1982-ben Scott E. Fahlman, a Carnegie Mellon Egyetem professzorának javaslatára kezdték el használni. A professzor észrevette, hogy az üzenetek értelmezésbéli különbségei több esetben félreértésekre adtak okot. Ezért elkezdték használni az első írásjelekből álló „:-)” mosoly fejet, ezzel megkülönböztetve a viccesnek vagy ironikusnak szánt üzeneteket a komolyaktól.
A közösségi médiának óriási hatása van szinte az összes vállakozásra, ezért létfontosságú az üzleti illetve marketing stratégia szempontjából. Hiszen a közösségi platformok segítenek az ügyfelekkel való kapcsolattartásban, a márka ismertségének növelésében, valamint az ügyfelek és az eladások növelésében.
Az elmúlt néhány hónapban kénytelenek voltunk az üzleti találkozókat is virtuális környezetbe terelni. Mivel egy költség- és idő hatékony megoldás, ezért valószínűleg akkor sem fog véglegesen eltűnni, ha a dolgok normalizálódtak. Ezért nem árt, ha tisztában vagyunk néhány olyan alapszabállyal ami segít az online értekezletek gördülékeny lebonyolításában.
Közel egy éve tart a cégeknél a kötelező vagy választható, de otthonról történő munkavégzés. Még ennyi idő elteltével is sokszor előjön az a kérdés, hogy mégis mire kell odafigyelni, hogy hatékony legyen a home office?
Összeszegyűjtöttünk 5 olyan tippet ami segíthet a munkanapot maximálisan kihasználni.
John Kotter — Olvad a jéghegyünk című könyve a pingvinek kolóniájáról szól az Antarktisz régióban. A pingvinek hosszú ideig békésen éltek együtt, és nem vették észre a változás szükségességét. Egy nap, egy kíváncsi pingvin, Fred, megdöbbentő dolgot vett észre, amely veszélyezteti a létüket. A jéghegy, amely az otthonuk volt, olvadt. Annak ellenére, hogy figyelmeztette a többi pingvint a kiemelkedő veszélyre, senki sem vette komolyan. Figyelembe véve azt a tényt, hogy Frednek nincs semmilyen tekintélye a kolónián belül, rájött, hogy szükség van a változás megindítására. Ennek elérése érdekében egy másik pingvint, Alicet keresett meg, aki nyitottabb és rugalmasabb volt.
Tavaly decemberben kaptam egy karácsonyi ajándék csomagot, ami első ránézésre úgy tűnt, hogy fürdőjátékokat rejt. Így az első gondolatom az volt, hogy milyen érdekes ajándék és milyen klassz kiegészítő lesz a fürdőszobában, aztán elolvastam a mellékelt levelet és akkor ismertem meg a Rubber Duck Debugging módszert. Azóta a gumikacsa az íróasztalomon és nem a fürdőszobámban van.
Az előző részben az e-mail marketing foggalmát és egy hagyományos marketing e-mail részeit mutattuk be. Ebben a részben pedig a sikeres marketing kampány elemeiről lesz szó.
Kezdjük az elején. Mi is az az e-mail marketing? Az e-mail marketing egy olyan értékesítési és marketing stratégia, amely az e-maileket eszközként használja, kereskedelmi üzenetek eljuttatásakor ügyfelek vagy potenciális ügyfelek részére. Költséghatékonysága miatt világszerete népszerű egyaránt a B2B és a B2C vállalkozások körében.
A home office nem egy újkeletű dolog, már a 20. század előtt is szívesen dolgoztak az emberek otthon, házi műhelyeikben és nagyon nehezen tudtak elcsábítani őket a gyárakba való napi bejárásra.
Hogyan kezdjen hozzá? - 1. rész
Úgy gondolom, hogy Elon Musk-ot a világ egyik leggazdagabb emberét, az Spacex alapítóját, a Tesla vezérét és még számos egyéb projekt és vállalat vezetőjét senkinek sem kell bemutatni. Egyszer azt mondta „Ha 80-100 órát dolgozol egy héten, jelentősen javulnak az esélyeid a sikerre. Ha mások 40 órát dolgoznak, de te százat, még akkor is, ha nem vagy jobb náluk, eléred pár hónap alatt azt, amit ők egy év alatt fognak összehozni.”
Az emberek nagy többsége hajlamos az újév elején számos magánéleti, illetve szakmai változtatást megfogadni, viszont kutatások szerint ezeknek a fogadalmaknak a 75-80% nem valósul meg. Ha komolyan szeretnénk változást elérni az újévben érdemes konkrét célkitűzéseket tenni és tervet készíteni arra vonatkozóan hogyan lehet ezeket a célokat elérni.
A szilvesztert és az új év első napját számos babona és hagyomány lengi körül. A szerencsét hozó szokások elsődleges célja, hogy boldoggá és bőségessé tegyük a következő évünket. De vajon miért eszünk lencsét, miért épp pezsgőt iszunk, miért kerüljük a baromfi fogyasztást, és mi a célja a szilveszter éjszakai zajkeltésnek?
A legtöbb vállalkozás már a karácsony előtti napokban leáll és egészen az újévig egy-két hetes szabadságot tart. Viszont nem mindegy, hogy a szünet után milyen munkakörnyezetbe térünk vissza dolgozni. Összegyűjtöttünk néhány ötletet, amit érdemes kipróbálni, annak érdekében, hogy energikusan és rendezetten kezdhessük a munkát az új évben is.
Talán az egyik legismertebb karácsonyi balett a Diótörő, ami egy olyan karácsonyi történet, amely játékokról, hétfejű egerektől és átokról szól. A történetben a Diótörő megküzd a gonosz Egér királlyal és ezzel megmenti a napot.
100 éves a Coca-Cola Télapó
Elkezdődött az év utolsó hónapja, amikor is néhány héten belül esedékessé válnak a vállalkozások éves teljesítményének áttekintése és a következő év céljainak kitűzése.
A startupoknál gyakran előfordul, hogy először egy Minimum Viable Product-okat (MVP) azaz minimálisan működőképes terméket hoznak létre.
Napjainkban a személyes találkozók csökkenésével, egyre inkább teret nyertek a hideg e-mail üzenetek küldése. Ez az egyik járható útja annak, hogy egy vállalat be tudja mutatni önmagát és kínálatát a potenciális vásárlók és partnerek számára.
Az elmúlt napokban valószínűleg rengetegszer hallotta a fekete péntek kifejezést. Ezekben a napokban a különböző webshopok kedvezményes “black friday” ajánlatai lepték el az internetes felületeket. De mi is az a fekete péntek?
Korábbi bejegyzésünkben 👈 összegyűjtöttünk néhány olyan tippet, amik segítségével könnyebben át lehet vészelni a nyár elmúlása után érkező őszi fáradtságot. Most a tél közeledtével olyan praktikákat szedtünk össze, amikkel motiváltabb és produktívabbak lehetünk az egyre sötétebb és borongósabb idő ellenére.
Péntek 13-a alkalmával arra gondoltunk, összegyűjtünk néhány olyan hiedelmet a világ különböző tájáról, amit az üzleti élettel kapcsolatosan tartanak.
Leegyszerűsítve a vevői elégedettség azt jelenti, hogy az emberek mennyire elégedettek az Ön vállalkozásától kapott termék vagy szolgáltatás minőségével.A vevői visszajelzések gyűjtésének egyik leghatékonyabb módszere a felmérések.
Amikor a munkáltatók a távmunka lehetőségét nyújtják, azzal mindenki nyer. Természetesen vannak olyan pozíciók, amit feltétlenül az irodában ülve kell betölteniük. De a technológiának és a rugalmasságot átfogó perspektívák váltásának köszönhetően nyugodtan mondhatjuk, hogy jelenleg a távmunka korát éljük.
Korábbi bejegyzéseinkben már bemutattuk az Onboxban található naptár és feladatlista funkciókat és azt, hogy ezek hogyan tudják megkönnyíteni a mindennapi munkavégzést. Most a címtár és a hozzáadott crm funkciók működését szeretnénk megismertetni és azt, hogy mire tudjuk használni.
Közeledik a negyedév zárás és már attól görcsbe rándul a gyomra, ha arra gondol, prezentálnia kell a kollégái és felettesei előtt? Összegyűjtöttünk néhány olyan tippet, ami segíthet, hogy könnyen vegye ezt az akadályt és minél kreatívabban tudjon prezentálni.
Néhány évvel ezelőtt zajlott le az a legendás történet miszerint, mielőtt Warren Buffett felszállt volna egy magánrepülőre, odalépett hozzá a repülő pilótája Mike Flint, és megkérdezte Buffettet hogyan tudna még sikeresebb lenni. Buffett ezután egy egyszerű, gyors folyamaton végigvezette Flintet, hogy tisztázza a prioritásait és megmutassa, hogyan elérje céljait.
Előző bejégzésünkben a daily standup -ot 👈 mutattuk be, most az agilis módszertan következő elemét a sprintet járjuk körül.
A stand-up meetingek olyan napi találkozók, amelyeken a projekten dolgozó csapat tagjai vesznek részt. Általában állva tartják ezeket a meetingeket, melynek célja, hogy az értekezletek rövidek legyenek.
A mi véleményünk szerint több tényezőtől is függ, de talán a két legfontosabb a következő: szándék a közös munkára és az információ áramlása.
A napok kissé lerövidülnek, és reggelente egyre nehezebben megy az ágyból való felkelés. Tudta, hogy a hideg évszakok közeledése éhséget és fáradékonyságot, kimerültséget idéznek elő? Ezt az úgynevezett őszi fáradtságot elsősorban a napfény hiánya okozza, és tél végéig tart. Ha kedvetlenség, fáradtság vagy koncentrációs problémák tüneteit tapasztalja, valószínűleg ön is az őszi fáradtságban szenved.
„Előző bejegyzésünkben ITT 👈 már bemutattuk a szeretet 5 nyelvét és azt, hogyan lehet a munkában alkalmazni ezeket. Most részletesen kifejtjük mit is jelent az ajándékozás, a szívességek és a fizikai érintés „nyelve”.
Az e-mail szűrők elsősorban a bejövő e-mail üzenetek kezelésében és szervezésében segítenek. Osztályozhatók olyan szempontok szerint, mint a feladó e-mail címe, tárgya vagy az üzenet tartalma.
Számtalan pszichológiai modell és elmélet létezik arról, hogy mi motivál bennünket a feladatok elvégzésére. Talán az eredmény és a siker ösztönöz minket? Vagy a célig vezető út lebeg a szemünk előtt és ez ad motivációt? Ez egyénenként változó lehet, abban viszont megegyezhetünk, hogy az összpontosítás hiánya a motiváció elvesztéséhez vezet.
Mindenkinek megvan a saját munkastílusa, és ez több mint igaz, ha otthon dolgozunk.
Korábbi bejegyzésünkben megmutattuk, hogy az Onbox naptár funkciójában milyen egyszerűen lehet megbeszéléseket, találkozókat szervezni. ITT 👈
Napjainkban az online térben való kommunikáció és az online álláshirdetések fénykorát éljük. Így nem meglepő, ha egy álláshirdetésre való jelentkezésnél nem csak az számít, milyen erős az önéletrajza.
Az online értekezletek egyik fő problémája, hogy a beszélgetés résztvevői nem ismerik az úgynevezett netikettet. De ez a probléma könnyedén kiküszöbölhető, ha igyekszünk beleásni magunkat a virtuális értekezlet etikettet szabályaiba, ezáltal folyamatosan fejlődhet a virtuális térben történő meeting minősége és eredményessége.
Mindenkinek vannak olyan napjai, amikor rengeteg elvégezendő feladata van, és nem tudja, hogyan fogja az összeset elvégezni. Könnyen eláraszthat a hatalmas mennyiségű tennivaló, amiket nap, mint nap el kell végeznünk. Ilyenkor segítséget nyújthat a feladatlista használata.
Tartja a jól ismert közmondás. Egy átlagos munkanap körülbelül negyede azzal megy el, hogy a beérkezett e-maileket kezeljük. Viszont egy jól rendszerezett, átgondolt postafiók segít időt megtakarítani, amit egyéb, sok esetben hasznosabb feladatokra lehet használni.
RICE koncepció az üzenetküldő és szoftvergyártó Intercomtól származik. A szolgáltatás csapata kidolgozta a RICE prioritási modellt, hogy javítsa a saját belső döntéshozatalának folyamatait.
Korábbi bejegyzésünkben ITT 👈 arról írtunk, milyen teendőket érdemes elvégezni szabadság előtt. Most pedig néhány olyan tippet hoztunk, melyek segítségével könnyebben tud visszatérni a munkába egy hosszabb nyaralás vagy pihenés után.
A GIST tervezés a terméktervezés könnyű megközelítése, amelynek célja a menedzsment általános költségeinek csökkentése, a sebesség növelése és olyan termékek előállítása, amelyek jobban megfelelnek a piac igényeinek.
A két tényezővel történő hitelesítés extra identitás-ellenőrzést és biztonságot ad a fiókok számára.
Van az úgy, hogy nincs idő a formális kommunikációra.
A kapcsolatépítés minden üzleti vállalkozás nélkülözhetetlen része. Ez teszi lehetővé a vállalkozások számára, hogy együttműködjenek egymással és növekedjenek.
A hatékony kommunikáció egy szervezet építőköve. Az, hogy hogyan kommunikál a kollégáival, óriási hatással van a termelékenységére, a csapatmunkára, a tapasztalataira és végül a társai elkötelezettségére.
A munkahelyen gyakran meg kell hallani és fel kell dolgozni egy vezetőtől, menedzsertől vagy más munkatárstól kapott kritikát. Ahhoz, hogy a kapott kritikán javítani tudjon tudnia kell hogyan lehet meghallgatni, megérteni és alkalmazni a kapott javaslatokat.
Egy vállalkozás beindításakor sokszor háttérbe szorul a személyes fejlődés az üzleti sikerekkel szemben.
Az elmúlt években egyre inkább eltávolodtunk a megszokott adattárolástól és a felhő alapú tárhely szolgáltatás vette át az irányítást.Ebben a bejegyzésben, pár érvet hoztunk, ami bemutatja milyen előnyei vannak a felhőalapú tárolásnak, amit az Onbox tárhely funkciójával is kipróbálhat.
Az évközben kivett hosszabb szabadság csökkenti a szívbetegség és a depresszió kockázatát, valamint növeli a termelékenységet is. Kivéve, ha nincs megfelelően előkészítve az irodai távollét.
Mi a harmónia titka több generáció együttműködésében? Rengeteg szeterotípia és előítélet létezik a különböző generációkkal szemben, mégis legalább annyi közös tulajdonságuk van, mint amennyi különböző.
Egy olyan ideális világban, ahol a figyelem az elégedett ügyfelekre és a tökéletes termékre vagy szolgáltatásra összpontosul, gyakran elfelejtődnek a cég legfontosabb részei, az alkalmazottak.
Kevin Kruse több, mint kétszáz sikeres és hatékony embert kérdezett arról, hogy mi a hatékonyságuk titka.
Veled is előfordult már, hogy egy meetingen ülve azon gondolkodtál mennyi egyéb hasznos feladatot elvégezhetnél ezalatt az idő alatt? Vagy az előző heti problémák átbeszélésétől elkanyarodtatok a hétvégi menühöz? Ezzel akár megduplázva a megbeszélés időtartamát?
Első benyomás csak egy van, és az első pár másodpercen akár egy potenciális ügyfél megszerzése állhat vagy bukhat. Éppen ezért érdemes tisztában lenni azokkal a praktikákkal, amelyek segítik a megfelelő magatartást minden szakmai környezetben.
Napjainkban egyre több helyen kell jelszóval védeni személyes adatainkat, információinkat. De vajon mit kell észben tartanunk, ha a lehető legbiztonságosabb jelszót szeretnénk választani?
Ahhoz, hogy valaki vezető legyen nem a kinevezés szükséges, hanem azok a készségek amik azzá teszik őt. Ezekből a tulajdonságokból gyűjtöttünk össze most egy párat.
Alapvetően mindegyik alapelv fontos belső értékkel rendelkezik, ám igazi agilitást akkor tudunk létrehozni, ha az alábbi pontok mindegyikét kipipálhatjuk. Hiszen ezek összessége alkotja egy olyan szervezet alapjait, mely képes lesz agilisan működni.
Nem számít mennyi munkahelyi tapasztalattal rendelkezünk, a legtöbb embernek még mindig szüksége van fejlesztésre a konfliktuskezelés területén. A CPP Inc. globális humántőke jelentése szerint az emberek 85%-a tapasztal konfliktusokat a munkahelyén.
Mi is az Eisenhower mátrix? És miért hasznos?
Az emberek sokféle módon kommunikálhatnak, beleértve az arckifejezéseket, a szóbeli utasításokat és a testbeszédet. Mivel az üzenet továbbításának számos módja van, fontos, hogy a kommunikáció során egyértelművé tegyük a szándékunkat. Ez különösen lényeges a munkahelyeken, amikor csapatban veszünk részt egy fontos feladatban vagy projektben.
Újabb olyan belső kommunikációs statisztikákat hoztunk, amik ötleteket adhatnak a vállalati kultúra fejlesztésére!
Meglepő belső kommunikációs statisztikák 2020-ra, amik ötleteket adhatnak a vállalati kultúra fejlesztésére!
Szeretnék egy megbeszélést szervezni csapaton belül, de egyszerűen amikor elkezdünk egyeztetni emailen, nehéz követni, hogy kinek mikor jó, mikor van rá ideje, így sok idő megy el azzal, hogy arról beszélünk, mikor beszéljünk…
Napjainkban olyan természetesen használjuk a domain kifejezést, mintha mindig is az életünk része lett volna. De vajon tisztában vagyunk vele, hogy mit is jelent pontosan az, hogy domain?
A legtöbb levelezési rendszerben a piszkozat mappa egyet jelent a senkiföldjével, ahol a félbehagyott levelek és az összecsapott jegyzetek tanyáznak. Sokan készítettek már jegyzetet egy emailből, mert éppen nem volt kéznél se papír, se toll.
Veled is előfordult már, hogy nem tudtad követni kinek és mikorra ígérted valaminek a teljesítését? Elvesztél a teendő tengerében? Gondolj bele egy cég vezetésével mennyi feladat gyűlik össze nap, mint nap.
Címtár funkciónkban a rögzített adatok (telefonszám, név, cégnév, cím) mellett megjegyzéseket hozhatunk létre és egyetlen felületen átláthatjuk, milyen előzményekkel rendelkezünk egy kapcsolatunkkal.
Vannak olyan munkakörök amikben hetente akár többször szükséges az egész szervezetnek különböző tájékoztató leveleket küldeni, ilyen például a HR.
Nézzünk egy gyakorlati példát, milyen helyzetekben lehet hasznos a tárhely és a feladatlista funkció!
Miért jó a digitális címtár? Hogyan támogatja a munkavégzést? Az üzleti életre jellemző az a mondás, hogy az információ hatalom, hiszen egy piaci szereplő számára minden információ bevételt jelent. Minél több ismerettel rendelkezünk az Ügyfeleinkkel kapcsolatosan, annál könnyebb személyre szabni egy szolgáltatást.
A hangulatjelek mára behálózták a mindennapi kommunikációnkat, ám ez nem volt mindig így. A 40 évvel ezelőtti megjelenésük új trendet indított el az írott szövegek világában.
„Most minden IGEN-ért ezerszer keményebben kell dolgozni, még akkor is ha én ugyanaz az ember vagyok, aki 1,5 hónapja is voltam.” Táv-interjú sorozatunk tizenegyedik részében Csortos Jánost, életbiztosítási tanácsadót kérdeztük.
„Azt gondolom, a Covid-19 lecsengése után a mostani megnyilvánulásaink egyfajta szűrő szerepét fogják betölteni, ezért kétszer is meggondolom, mit és hogyan állítok ennek kapcsán - és mindenkit ugyanerre buzdítok.” Táv-interjú sorozatunk tizedik részében Szőllősi Katát, kommunikációs szakértőt kérdeztük.
„A kezdeti időszakban nagyon nehezen viseltem, hogy a pörgős színházi élet, a próbák és előadások kavalkádjából egyik pillanatról a másikra otthon találtam magam a négy fal között.” Táv-interjú sorozatunk kilencedik részében Holczinger Szandrát, színésznőt kérdeztük.
„A fejlődés folyamatos, és ezekben a napokban a legtöbb szervezet túlélése azon múlik, hogyan adoptálódik a folyamatos változásokhoz. Ezeket a változásokat pedig folyamatos tanulással lehet lekövetni.” Táv-interjú sorozatunk nyolcadik részében Orosz Gábort, termékfejlesztési vezetőt kérdeztük.
Ügyfélként elvárható, hogy a szolgáltatók oda figyeljenek ránk és a zökkenőmentes együttműködésre. Éppen ezért szolgáltatóként is ezt az értéket képviseljük, és igyekszünk kellő figyelmet fordítani az érdeklődőkre és vevőinkre. Tudjuk, hogy sokszor elég egyetlen apró hiba és az ügyfél már is a konkurenciánál köt ki. Mi próbálunk mindent megtenni annak érdekében, hogy ez ne következzen be.
„Szinte egyik percről a másikra kellett megteremteni a „home office” tárgyi feltételeit. Az új munkarend kialakításánál fő szempont volt, hogy ügyfeleink továbbra is elégedettek maradjanak, és ne érje őket semmiféle hátrány.” Táv-interjú sorozatunk hetedik részében Mihucza Dénest, okleveles közgazdászt, könyvelőt és adótanácsadót kérdeztük.
„Online kötünk adásvételi szerződést, online mutatjuk be az ingatlanokat.” Táv-interjú sorozatunk hatodik részében Pörös Emerenciát, az Otthon Centrum Kertész utcai irodájának Franchise partnerét, vezetőjét kérdeztük.
A Piac és Profit Digitális iroda c. konferenciáján tartott előadásunkban a cégek digitális tervezését vesszük górcső alá és alternatívákat keresünk CRM és feladatkiosztó rendszerekre.
„Mélyen hiszem, hogy ha nyitottan vagyunk jelen most, észrevétlenül tanulunk arról, ami fontos, és aminek helyet szeretnénk teremteni az életünkben.” Táv-interjú sorozatunk ötödik részében Madai Krisztát, coach és supervisort, 4 gyermekes családanyát kérdeztük.
Levelezés, naptár, címtár, tárhely
Úgy gondolom a gyerekeknek van egy különleges képességük, amivel megérzik mikor van egy szülőnek életbevágó telefon hívása, kötelező videó meetingje vagy valami sürgős, halaszthatatlan dolga. Természetesen a gyerekeknek is ezekben a helyzetekben van a legnagyobb szükségük a szülőre. Éhen vagy szomjan akarnak halni, másik mese csatornára kell váltani, új zoknit kell felvenni, esetleg a mosdóból kiabálnak, hogy végeztek a ,,napi rutinnal".
„Van előnye az online oktatásnak, de a tanulási/tanítási folyamat alapvető hozzávalója a személyes kapcsolat. Talán még fel is értékelődik a jelentősége.” Táv-interjú sorozatunk negyedik részében Tajti Zoltánt, angol tanárt és mesekönyv írót kérdeztük.
„Ez a helyzet nem jelenti az offline végét, de valamilyen értelemben mégis jelentősen átalakítja az emberek és a cégek gondolkodását, jövőbeli működését.” Táv-interjú sorozatunk harmadik részében Varga Istvánt, a Business Flow alapítóját kérdeztük.
„Hogy sérülések nélkül át tudjuk vészelni ezt az időszakot, egy teljesen más szemléletet kell magunkra öltetünk.” Táv-interjú sorozatunk második részében Tóth Lajost, életvezetési tanácsadót és a Lélekkávézó alapítóját kérdeztük.
"Rá kellett jönnöm, hogy a fontosnak vélt ügyek néha két mondattal telefonon vagy online is elintézhetők." Táv-interjú sorozatunk első részében Gulyás Józsefet, a KKVHÁZ vezetőjét kérdeztük.
Először is tisztáznunk kell, a home officeban dolgozóktól nem elvárható a szigorú irodai 9-től 17 óráig tartó munkaidő. Ez a munkarend egyszerűen nem így működik. Mivel az emberek nem ugyanabban az irodában tartózkodnak, nem ugyanabban az időszakban töltik le a 8 órás munkaidejüket, így nehezebb a projektek összehangolása. Ezért szükséges, hogy határidőket szabjunk és szigorú adminisztrációt vezessünk az elvégzendő feladatokról. Ezeket a koordinációkat betartva gördülékenyen tud haladni a munka.
Magó Botond vagyok! Több, mint 10 éve vállalkozó, és ennek az időszaknak több, mint a 90% -át teljesítménybéres tanácsadóként, értékesítőként végeztem. Pénzügyi és IT területen is sikeres lehettem, amiért hálás vagyok. Voltam iroda és ügyvezető, területi értékesítési vezető, business coach, de bármerre is sodort az élet mindig értékesítési területen maradtam.
A koronavírus terjedésével elsősorban azok a cégek, ahol többnyire irodai munkát végző munkatársak dolgoznak, már át is álltak az új munkarendre. De mire is kell odafigyelnünk, hogy hatékony legyen az otthoni munkavégzés? És a felettesünk se kételkedjen benne, hogy munkával töltöttük a napot?
Egy olyan történetet hoztunk Önöknek, ami segít rámutatni, hogy mi hogyan építettünk okosabb szervezetet!
Ebben a történetben a főszereplők a kollégáink, akikkel nagyot szerettünk volna alkotni, és akik most is azon vannak, hogy jobbá tegyék a rendszerünket.
Mit tehetünk akkor, hogyha el szeretnénk küldeni valakit, de félünk, hogy az illető kényes adatokat töröl a rendszerből?
Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.